Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.
Articole citite în ultima perioadă de Irina Zamfir, Managing Director Teracomm România
"The Future of Kid's Wearables: More Than Just Tracking Devices" - link (forbes.com)
(Un american adult din șase folosește, deja, un dispozitiv inteligent tip “wearable”, iar paisa se va tripla în următorii ani. Dacă în segmentul dispozitivelor inteligente pentru adulți vedem o maturizare a pieței și o adopție constant crescândă, aria device-urilor “smart” pentru copii este încă la început, însă prezintă și cel mai mare potential de dezvoltare.
Nu discutăm doar despre dispozitive de localizare, ci despre ceasuri, coliere și brățări inteligente care facilitează comunicarea cu părinții și între copii, dar și monitorizarea unor indicatori esențiali pentru un stil de viață sănătos și o dezvoltare corectă a copiilor.
Cu mai puțin de 20 de minute de activitate fizică pe zi în rândul copiilor americani și tot mai mult timp petrecut în fața unui ecran, dispozitivele inteligente, construite special pentru copii, dar și un sistem bine pus la punct de recompense și “gamification” aduc beneficii considerabile noilor generații)
"Is SMS the Future of Mobile Marketing? Interview with Oisin Lunny" - link (simpleweb.co.uk)
(Șase miliarde de terminale mobile și o adopție de peste 98%. Acestea sunt datele de la care pornește discuția despre utilitatea SMS-ului în zilele noastre.
Dacă tot mai multe conversații între persoane migrează și către platforme tip Whatsapp, simplitatea, compatibilitatea cu orice tip de telefon și nivelul redus al “zgomotului de fond” plasează SMS-ul din nou în topul canalelor de comunicare companii-clienți, din punct de vedere al eficienței.
În timp ce o medie de 80% a mail-urilor comerciale nu sunt deschise, rata de vizualizare și de interacțiune cu un SMS inversează proporția. Spre deosebire de mail, SMS-ul este reglementat clar, nu funcționează, ca o comunicare comercială, fără acceptul destinatarului și are reguli care îl transformă într-unul dintre cele mai eficiente canale de comunicare B2C)
"Rise OF IoT - Internet of things" - link (huffingtonpost.com)
(IoT sau Internet of things, termen mult discutat în ultimii ani, are deja o venerabilă vârstă de 19 ani, iar prima companie în cadrul căreia s-a discutat despre acest concept este Procter & Gamble. Mai mult decât atât, idea dispozitivelor conectate datează încă din anii 1970.
În ultimii ani vedem tot mai multe soluții de automatizare tip Smart Home, Smart Devices și Smart Living, însă ne îndreptăm, într-o călătorie de durată, catre Smart Everything.
Ce urmează? Adopția crescută a dispozitivelor de climatizare, ventilație și aer condiționat “Smart”, în următorii trei ani. În zece ani probabil că vom vedea schimbări majore în aria “Smart” și, cu toate acestea, doar vom zgâria suprafața, din punct de vedere al potențialului)
Irina Zamfir este Managing Director Teracomm România și are o experiență de peste cinci ani în domeniul telecomunicațiilor. Teracomm România face parte din Allterco Holding, grup internațional de companii, prezent in șapte tari, cu peste 100 de angajați, cu birouri în Bulgaria, România, Macedonia, Albania, Kosovo, Serbia, și Singapore și furnizează servicii clienților corporativi și consumatorilor finali din peste 16 țări. Teracomm România oferă servicii premium SMS sau voce și produse inovatoare IoT precum ceasuri inteligente pentru copii, dispozitive de urmărire pentru animalele de companie și solutii de automatizare a casei de tipul Smart Home.