Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă cărți și articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.
Cărți și articole citite în ultima perioadă de Veronica Savanciuc, președinte și CEO Lowe Group
"My Family’s Slave" - link (theatlantic.com)
(Acest cover-story al publicației The Atlantic a generat recent numeroase discuții în SUA, dar și în alte țări ale lumii, readucând în atenția publicului subiecte sensibile precum sclavia și minoritățile. Materialul a fost realizat de Alex Tizon, un jurnalist filipinezo-american, câștigător al premiului Pulitzer, care a decedat în luna martie a acestui an.
Articolul o prezintă pe Lola, o sclavă secretă pe care familia lui Alex Tizon o aduce cu ea din Filipine în SUA. Autorul descrie o serie de episoade din copilărie, în care încerca să o protejeze pe această femeie în timp ce era nevoit să-i ascundă existența în fața prietenilor sau străinilor. După moartea părinților săi, Alex Tizon o ajută pe Lola să supraviețuiască în SUA, o învață să citească și o duce în Filipine să-și viziteze familia.
Deși autorul pare brutal de sincer în acest articol și câștigă empatia cititorului, povestea a stârnit o mulțime de controverse în special în rândul femeilor și minorităților care critică familia lui Alex Tizon și îi reproșează chiar și acestuia că nu a ajutat-o pe Lola mai devreme. Indiferent de reacții, totuși, acesta rămâne unul dintre cele mai citite articole ale lunii mai, cu un subiect intrigant și din punctul de vedere al curajului cu care Tizon a spus povestea aproape interzisă a unui sclav în America modernă. Un exemplu reușit de „storytelling”)
"Golin: Brand relevance trumps trustworthiness in eyes of consumers" - link (prweek.com)
(PRWeek prezintă în acest articol raportul Global Relevance Review lansat de Golin, una dintre cele mai puternice rețele de PR din lume, care pentru prima oară în istorie măsoară relevanța. Studiul a fost realizat în 13 țări pentru a determina ce anume face ca un brand să fie considerat relevant de către consumatori și este rezultatul a trei ani de cercetări, în parteneriat cu Școala de Comunicare și Jurnalism USC Annenberg.
Într-o eră post-Brexit și post-Trump, în care „post-adevăr” a fost declarat „Cuvântul anului 2016” de către Oxford Dictionary, raportul ajunge la concluzia că valori precum adevărul și încrederea (trustworthiness), deși considerate foarte importante de către consumatori, pierd teritoriu în fața popularității, principalul driver de relevanță pentru branduri)
"Prince Charles gives lad a bear hug on Romanian tour before visiting a children’s hospice" - link (thesun.co.uk)
(Nu obișnuiesc să citesc tabloide, dar desigur că titlul mi-a stârnit un interes aparte. The Sun îl prezintă pe Prințul Charles într-o ipostază umană, poate atipic de caldă și expansivă pentru familia regală britanică. În cea mai recentă vizită a Alteței Sale Regale în țara noastră, reporterii au surprins o scenă în care Prințul Charles este îmbrățișat de un elev, fiul unui prieten din România.
De asemenea, în articol se vorbește despre vizita Alteței Sale Regale la Centrul Hospice Casa Speranței, eveniment la care am avut deosebita onoare să particip. Mă bucur că materialul surprinde măcar o parte din căldura cu care a fost primit Prințul Charles în România, dar și din eleganța și naturalețea cu care Alteța Sa Regală s-a implicat în fiecare acțiune)
Veronica Savanciuc este unul dintre antreprenorii care au pus bazele industriei de publicitate în România, dezvoltând, alături de partenerii săi, unul dintre cele mai puternice grupuri de comunicare – Lowe Group. Veronica are un rol activ în organizații importante pentru mediul de business precum Consiliul Investitorilor Străini, Coaliția pentru Dezvoltarea României sau International Advertising Association Romanian Chapter, dar și în principalele organizații ale industriei locale de comunicare: IAA România, Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR), Consiliul Român pentru Publicitate (RAC). De asemenea, Veronica s-a implicat de-a lungul timpului în programe și acțiuni de responsabilitate socială din rolul de vicepreședinte al board-ului Fundației Renașterea, membru onorific al board-ului Fundației HOSPICE Casa Speranței, membru al board-ului Asociației Prietenii Muzeului Național de Artă și membru fondator în board-ul Junior Achievement în România.
Cu peste 20 de ani de existență pe piața din România, Lowe Group include în prezent agențiile MullenLowe (advertising), Initiative (media), Golin (PR), Profero (digital), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).