Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă cărți și articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.
Cărți și articole citite în ultima perioadă de Evantia Barca, fondator și Director Arts United și United Events
Analist cinic al slăbiciunilor umane și, din multe puncte de vedere, oponent al ideilor unuia dintre preferații mei, Sartre (mai știți povestea doamnei Darbedat? Cea căreia îi plăcea rahatul cu gust de trandafiri și visa să trăiască în mijlocul unor persoane fine și sensibile, care s-o înțeleagă întotdeauna, chiar și de la cea mai vagă aluzie…?), antifilosofia lui Emil Cioran asigură, în Four by Three Magazine, cel de-al optulea cover, cel despre Moarte, într-o extrem de interesantă serie, începută cu dizertații filosofice despre Timp (Kant, Nietzsche, Heidegger), despre Imaginație (Hegel, Alexander Garcia Duttman, Paul Guyer), despre Decepție (Emmanuel Levinas), despre Lume (Raymond Geuss, Markus Gabriel), Nihilism (- o uriașă problemă pentru care arta este cel mai potrivit răspuns! De la Heidegger la Iain Thomson), Liniște (Kierkegaard, desigur, printre mulți alții) și, nu în cele din urmă, Saturație (în toate formele sale, începând cu saturația de valori care duce, poate, la intoleranță și anti-relativism). În secțiunea 8, cea despre moarte, este publicată, la data la care scriu aceste rânduri, doar povestea lui Emil Cioran. O clipă m-am gândit că ar putea să rămână singura la acest capitol.
"Emil Cioran: The Anti-philosopher of life and death" - link (fourbythreemagazine.com)
28 noiembrie - Profit Financial.forum
(No, it is unlikely that there is a self in selfies! Four by Three Magazine este o bijuterie, o insulă cu comori care merită explorată cu atenție, poveste cu poveste, într-o duminică leneșă sau într-o seară ploioasă de primăvară. Să ne întrebăm, deci, în continuare, câtă filosofie poate să încapă într-un selfie și cum poate fi analizat și înțeles, în structuri teoretice, gestul stereotip iconic pentru industria culturală contemporană. În opera lui Walt Whitman, de pildă, sau în cea semnată de Agnes Martin)
"Is there a self in selfies ?" - link (fourbythreemagazine.com)
(Singurul paradis este cel pierdut, spunea Proust. Fotografa Sara Youn își caută încă paradisul pierdut, în adâncurile propriei ființe. Filosoful și muzicianul jazz Andrew Bowie analizează conxiunile dintre muzică, estetică, limbaj și timp, într-o dizertație care merge de la Adorno la Heidegger, iar Victoria Mariel Paz testează rezistența imaginației sub asaltul mediatic și sub asupritoarea și invincibila viteză, care descrie diversele procedure contemporane, inclusiv la modul propriu (de opt ori în 30 de secunde de prezentare de produs!). Dacă cititorul grăbit ar putea neglija celelalte capitole, cel dedicat imaginației merită cercetat cu atenție, pe îndelete. Toți cei implicați în comunitățile artistice și industriile creative îl vor aprecia la reala sa valoare)
http://www.fourbythreemagazine.com/imagination
Evantia Barca este fondator și Director Arts United și United Events, platforme de marketing și comunicare strategică, cu o direcție specială dedicată comunităților artistice și industriilor creative.
United Events oferă soluții creative clienților comerciali, dar și artiștilor (cu focus în artele vizuale), gestionând, totodată, programe ample sau evenimente de prestigiu, inclusiv la nivel internațional. Din această din urmă categorie, United Events a implementat strategiile de marketing și comunicare în programele susținute de Fundația Baia Mare 2021 în cadrul unui amplu proiect de dezvoltare culturală, care s-a calificat pe lista scurtă, printre cele patru finaliste pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021. De asemenea, United Events asigură consultanța markom și implementarea strategiilor dedicate pentru ARTmania, dar și pentru prima reuniune organizată în România a reprezentanților industriei muzicale europene, East European Music Conference, care va avea loc în perioada 28-29 iulie, la Sibiu.
De asemenea, United Events a gestionat lansarea mărcii The Deep Sound of Maramureș, proiect care propune o abordare hibridă interdisciplinară, fiind un mod insolit de prezentare a unor studii academice.