Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.
Articole de presă citite în ultima perioadă de Valer Hancaș, Manager Corporate Affairs & Comunicare Kaufland România
''New Markets, New Opportunities: Strengthening Local Food Systems and Organic Agriculture'' - link (medium.com)
(Articolul demostrează importanța susținerii micilor agricultorilor, prin subvenții naționale sau programe dedicate care să încurajeze nou-veniții și să revitalizeze sectorul agricol. Stimularea producției locale duce la creșterea economiei și crearea locurilor de muncă, oferind în același timp oportunitatea de a ridica standardele în rândul producătorilor cu privire la grija față de mediu, calitatea solului și a hranei, precum și protejarea biodiversității. De exemplu, în Statele Unite, o inițiativă de regionalizare a agriculturii a condus la rezultate precum scăderea ratei șomajului cu două treimi în statele cu o populație majoritar rurală și dublarea vânzărilor din retailul și industria alimentară în 2014, comparativ cu anul premergător introducerii măsurilor de susținere a producătorilor locali.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Una dintre măsurile care au ajutat la creșterea locurilor de muncă în agricultură și dezvoltarea culturii antreprenoriale în acest sector este îmbunătățirea infrastructurii prin care producătorii au acces la piețe de desfacere, care a avut ca rezultat creșterea piețelor de producători cu 93,3% între 2006 și 2014. În același timp, această creștere este susținută și de programul GroupGAP care permite agricultorilor să obțină colectiv certificarea de calitate și siguranță alimentară GLOBAL G.A.P.
Această certificare este importantă. De aceea, în România, la începutul acestui an, ca parte a angajamentului de a susține producătorii locali, Kaufland a demarat primul program național care sprijină producătorii români de legume-fructe să obțină certificarea internațională de calitate și siguranță alimentară, GLOBALG.A.P. (Good Agricultural Practices), cea mai prestigioasă din lume. Aceasta le permite agricultorilor inclusiv exportul produselor românești oriunde în lume. Mai mult, pe lângă susținere și consultanță oferite în cadrul programului, Kaufland România va sprijini financiar 15 dintre cei mai eligibili producători români de legume și fructe în obținerea certificărilor GLOBALG.A.P., achitând integral costurile acestora.
În concluzie, inițiativele de susținere a producției regionale, atunci când sunt bine reglementate și adaptate nevoilor populației, care pot diferi de la țară la țară, pot conduce la creșterea economiei și au un impact pozitiv în viețile oamenilor)
Valer Hancaș deține funcția de Manager Corporate Affairs & Comunicare în cadrul Kaufland România, companie în care activează de aproximativ 11 ani. Este economist de profesie, pasionat de cifre și un orator plin de umor, având o experiență de peste 15 ani în companii internaționale de retail.
Valer Hancaș coordonează și contribuie la implementarea proiectelor de stimulare a ideilor inovatoare în companie propuse de angajați. De asemenea, el promovează la nivel intern și extern proiectele de CSR & Sponsorship ale companiei, în conformitate cu strategia Kaufland, care urmărește implicarea activă la nivelul comunității în trei direcții majore: mediu, educație și sănătate.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 țări. Kaufland România este de cinci ani consecutiv centrul comercial cu cea mai mare încredere la secțiunea Categoria locală, potrivit studiului Trusted Brands al Reader's Digest.