Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.
Articole de presă citite în ultima perioadă de Mihai Frangulea, Directorul General al companiei Nicoro Toys, compania românească deținătoare a francizei de jucării Maxi Toys
"Get Ready to Build! Hands-On Toys That Teach Are Hot" - link (New York Times)
(Argument de recomandare - Articolul vorbește despre întoarcerea la jucăriile tradiționale, care au valoare educativă. Există o tendință validată de piață care subliniază faptul că părinții devin mai responsabili în creșterea copiilor, căutând jucării care să se bazeze pe vechile tipare, dar care au și o componentă nouă, educațională. Mesajul articolului este că, înainte de a lăsa copilul să se joace cu tableta, învață-l să construiască. Articolul subliniază că tehnologia are limitele sale în timp ce un joc de construcție va dezvolta capacitatea copilului de a crea)
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Amazon unveil most wanted toys for Christmas 2016 with robot pets and the FURBY - but it won't come cheap" - link (Mirror)
(Cele mai așteptate topuri de Crăciun sunt cele publicate de marii retaileri. În cazul de față, Amazon a facut publice cele mai râvnite jucării de către copii în Crăciunul care urmează. În opinia mea, aceste topuri sunt făcute pentru a ridica așteptările consumatorului și a-i îndrepta către un anumit tip de produs, în favoarea marilor jucători. Topul include, în fiecare an, produsele celebrelor companii Hasbro (Furby), Mattel (Barbie) sau Lego)
"A-Z Of The Toy Industry – C is for Children" - link (Toy Industry Journal, Steve Reece)
(Steve Reece, CEO of Kids Brand Insight , unul dintre cei mai importanți consultanți în domeniu, explică procesul prin care companiile producătoare s-au îndepărtat de la consumatorii lor. Copiii par mai degrabă niște victime ale proceselor de marketing decât beneficiari ai unor produse).
Mihai Frangulea a început business-ul cu jucării în urmă cu 22 de ani, pornind de la colaborarea cu o firmă de minimodele din Italia, Bburago. Activitatea companiei s-a extins în tot acest timp, Nicoro ajungând să fie în Top 10 jucători de pe piață.
Jucăriile din portofoliul companiei sunt distribuite în hipermarketuri, benzinării și magazine specializate.
În urmă cu 3 ani, Nicoro a preluat franciza de jucării Maxi Toys a grupului belgian Blokker Group și a deschis 10 magazine sub acest nume în București, Bacău și Craiova.