Idei Mari pentru Viitor. Astăzi, George Carpov, Coordinator Strategic Communications McGuireWoods

Idei Mari pentru Viitor. Astăzi, George Carpov, Coordinator Strategic Communications McGuireWoods
scris 13 feb 2017

Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.

Articole de presă citite în ultima perioadă de George Carpov, Coordinator Strategic Communications McGuireWoods

Tot mai multe companii semnalează un deficit major pe piața forței de muncă. Dacă acum câțiva ani specialiștii în anumite domenii erau în centrul atenției, în prezent există provocări chiar și în recrutarea muncitorilor necalificați. În acest context, angajatorii încep să aibă preocupări serioase cu privire la brandul de angajator, în încercarea de a reduce dependența de pachetul de compensații și beneficii în procesul atragerii forței de muncă dorite. Am selectat mai jos trei articole care scot în evidență anumite aspecte adesea neglijate pe plan local, cel de la final aducând în discuție posibile tendințe globale care, cu siguranță, se vor regăsi și la noi în viitorul foarte apropiat.

Urmărește-ne și pe Google News

''Leaders Can Shape Company Culture Through Their Behaviors'' - link (hbr.org)

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

(Pachetul de compensații și beneficii rămâne în continuare principalul argument pentru care candidații și-ar schimba locul de muncă, deși regula nu este general valabilă. Dacă vorbim însă despre motivele pentru care angajații pleacă, vom observa în top elemente care țin de cultura organizațională, stil de management sau dezvoltare profesională. Prin urmare, imaginea proiectată de liderii oricărei organizații poate acționa în favoarea sau defavoarea brandului de angajator, cu implicații directe asupra costurilor de recrutare)

''4 Ways Employers are Using Corporate Social Responsibility To Recruit Millennials'' - link (entrepreneur.com)

(Domeniul responsabilității sociale corporative (CSR) s-a dezvoltat și în România în ultimii ani, tot mai multe companii implementând programe cu scopul de a îmbunătăți diverse aspecte ale vieții în comunitățile unde operează. O astfel de preocupare poate fi un instrument eficient de creștere a motivației angajaților și implicit a ratei de retenție, deoarece generațiile tinere sunt mult mai mult preocupate de aspecte legate de etică, implicare în societate sau sustenabilitate în general. De asemenea, menționarea anumitor detalii legate de proiectele de CSR sau sustenabilitate ar trebui incluse în procesele de recrutare, generația Y preferând să lucreze pentru companii care integrează în modelul lor de afaceri astfel de practici)

''5 Things To Expect From The Job Market In 2017'' - link (forbes.com)

(Globalizarea are efecte și pe piața muncii, astfel încât tot mai multe companii renunță la paginile locale de recrutare în favoarea celor globale. Articolul prezintă câteva tendințe pentru anul 2017, deși unele dintre ele produc deja efecte. Voi face referire doar la punctul 1 din articol, deoarece acest fapt presupune o schimbare de mentalitate în recrutare: din punctul meu de vedere, atunci când „vânezi” un candidat valoros, ar trebui să se renunțe la întrebarea clasică -  De ce vrei să lucrezi aici? În 2017, abordarea trebuie să fie alta, dinspre companie către potențialul angajat - Iată de ce ar trebui să lucrezi aici. Iată ce echipă frumoasă avem și cum se poate dezvolta cariera ta împreună cu noi!)

George Carpov are peste 10 ani de experiență în comunicare, colaborând pe parcursul carierei cu importante firme de consultanță internaționale și locale. Din 2015, el a preluat coordonarea departamentului de comunicare strategică din cadrul McGuireWoods Consulting, subsidiara locală a uneia dintre cele mai renumite firme de public affairs din Statele Unite. În această calitate, dezvoltă și implementează strategii integrate de comunicare pentru companii din domenii diverse, atât de pe plan local, cât și internațional, în scopul gestionării cu succes a reputației lor și atingerii obiectivelor de afaceri.

viewscnt
Afla mai multe despre
idei
viitor