Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.
Articole citite în ultima perioadă de Elena Miu, Co-Fondator MyMan.ro
"Why gift concierges are thriving" - link (.ft.com)
(Ideea de „gift concierge” a pornit de la nevoia oamenilor cu mulți bani și foarte puțin timp. Conceptul s-a dezvoltat rapid, dar nu în văzul publicului, și a ajuns de la simpla vânzare a unor cadouri de lux la oferirea unui serviciu personalizat - cel de a gândi un cadou în funcție de ce spune cartea de vizită a persoanei care primește cadoul, cât și de pasiunile pe care le are. Oferit la momentul oportun, cum ar fi o mărire în grad, o creștere de salariu, retenția unui partener, mulțumiri pentru o colaborare de succes sau aniversarea unei afaceri, ar avea impact maxim.
Pentru business-urile care oferă produse de lux, rolul de „gift concierge” este o idee de viitor pentru a-și poziționa produsele de lux în experiențe. Nu mai este de ajuns să vinzi un produs, fie el și de lux, mai ales dacă eticheta are mai mult de două zero-uri. Audiența acestor produse se așteaptă să primescă o consultanță de la un cunoscător fin al dorințelor și psihologiei din spatele unui cadou, și asta într-un timp cât mai scurt.
Cei care vor deveni „gift concierge” fără a fi afiliați unui business trebuie să înțeleagă profilul celui care va primi cadoul cu informații extrem de limitate. Un astfel de personal shopper nu oferă doar sfaturi despre cel mai potrivit cadou, ci se ocupă să-l găsească și, mai mult, să-l pună la dispoziția clientului, sau să-l trimită din partea sa partenerilor de afaceri, sau de ce nu, persoanei dragi. Totul într-o manieră care i-ar fi specifică celui care trimite cadoul.
În România, ideea de „gift concierges” este îmbrățișată de mulți ani de piața corporate, iar în viitor va începe să apară și în viața personală. Acum este cel mai bun moment pentru dezvoltarea personală a cunoștințelor și a unei rețele de clienți.
Ca și „curator” de cadouri, e nevoie să-ți alegi cu grijă publicul țintă, să fii discret și să intuiești perfect nevoile cumpărătorului, dar și să cunoști locuri unice de unde să cumperi pentru viitorii tăi clienți. Cadouri scumpe poți găsi oriunde, însă luxul ține de unicitate și intuirea dorințelor)
„Avoid These 4 Business Gift-Giving Faux Pas” - link (entrepreneur.com)
(Eticheta cadourilor business este diferită față de cadourile din orice alt domeniu, pentru că ele nu sunt doar gesturi frumoase, ci un adevărat instrument de marketing, de la recrutare la retenție. Dar procesul de a găsi cel mai potrivit cadou pentru un angajat sau un partener de afaceri poate fi cu adevărat stresant.
Cum în mediul de afaceri se întâmplă să știm foarte puține despre preferințele și gusturile partenerilor, iar acești oameni nu au neapărat o prezență activă în social media, procesul de a găsi un cadou este dificil. Regula care rămâne valabilă indiferent de evoluția etichetei este să evităm bijuterii și haine care ne plac nouă, dar care poate nu vor fi niciodată purtate de destinatar.
În schimb, mizează pe cadourile de lux practice. Un ceas de birou elegant, o geantă business sau un set de scris retro vor funcționa mereu tocmai pentru că reprezintă cadouri universale, dar care nu sunt nici prea pretențioase și nici excesiv de scumpe.
Chiar dacă te gândești că eticheta business o cere, nu aloca un buget exagerat pentru cadouri business scumpe fără niciun fel de esență, pe care vrei să le dăruiești doar datorită notorietății unui brand sau unui trend.
Momentul în care oferi un cadou este și el esențial - oferă cadouri partenerilor de lungă durată, și nu curta posibili parteneri cu cadouri scumpe. Riști să întreții o relație superficială sau să îți pierzi credibilitatea în fața unui partener cu integritate.
E important să, dar e și mai important să te asiguri că rămâi în topul preferințelor pentru partenerul respectiv.
Pentru a face un cadou business de succes e cel mai indicat să păstrezi nota specifică mediului de afaceri, dar să nu uiți să stabilești o conexiune umană, pentru ca destinatarul să fie de-a dreptul încântat și să simtă că darul respectiv e ales special pentru el.
În cele din urmă, orice poartă logoul companiei tale nu reprezintă un cadou business)
Elena Miu este Co-Fondator MyMan, primul magazin din România dedicat exclusiv cadourilor de lux pentru bărbați. MyMan este importator unic si retailer exclusiv în țară pentru mai mulți producători de obiecte de lux din Europa.
Deschis din 2007, MyMan are o mică echipă de gift concierges și se adresează în principal clienților din zona corporate, dar și clientelor, care sunt binevenite pe site ori de câte ori vor să-și arate aprecierea față de bărbații din viața lor. La cererile clienților, echipa MyMan a creat unul din cele mai vizitate bloguri informative de idei de cadouri. În prezent, MyMan.ro are peste 300 de produse diferite, iar cele mai multe sunt din categoria statuetelor din bronz. În portofoliul de produse se regăsesc și mici obiecte decorative și de mobilier, replici și machete, seturi de șah de lux, instrumente de scris cu pană, retro și moderne, accesorii vestimentare, jocuri, importate din Anglia, Italia sau Olanda