Idei Mari pentru Viitor. Astăzi, Dana Tudor Tănase, Director General al Creative and Bright

Idei Mari pentru Viitor. Astăzi, Dana Tudor Tănase, Director General al Creative and Bright
scris 27 mar 2017

Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.

Articole de presă citite în ultima perioadă de Dana Tudor Tănase, Director General al Creative and Bright

ARTICOL 1. PICASSO CĂTRE CORPORAȚII: “Orice copil este creativ. Problema este cum să îl faci să rămană așa când va crește”

Urmărește-ne și pe Google News

"Help Employees Innovate By Giving Them the Right Challenge" - link (hbr.org)

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

"Why We Can't See Solutions in Plain Sight"' - link (hbr.org)

(La începutul anului 2017 mi-am propus să aprofundez câteva subiecte de soft skills, despre care ulterior să și scriu.

Așa am început să scriu despre creativitate, unul dintre subiectele care mi se par de mare interes. 

Pentru majoritatea oamenilor, creativitatea este despre a crea ceva nou, inovativ, despre a “rupe gura târgului” cu ceva ce nu s-a mai văzut sau auzit. De fapt, creativitatea este despre cum reușim să facem conexiuni între informațiile pe care le avem, astfel încât să găsim soluții. Creativitatea este la început o stare, iar mai apoi poate deveni un obicei, unul bun desigur. Exercițiile și metodele care stimulează creativitatea ne ajută să atingem performanțe nebănuite.

Înainte, nu ne gândeam atât de mult la creativitate ca la o valoare adăugată pe care angajații noștri o pot aduce în organizație, însă astăzi se țin numeroase traininguri pe această temă, toți angajatorii doresc ca angajații lor să fie creativi: „Creativity is no longer a luxury for the few, but a necessity for everybody”, spunea Csikszentmihalyi încă din 2006.

Așadar, și creativitatea a trecut proba timpului și a trecut de la statusul de subiect “în trend” sau “la modă” la o necesitate, conștientizându-se beneficiile ei. Adobe a realizat în 2014 un studiu – „How creativity impacts business results”, care are câteva rezultate interesante: 58% dintre companiile care au declarat că încurajează creativitatea au obținut cu peste 10% mai mult profit în 2013 fată de 2012, au o cotă de piață mai mare și se bucură de o imagine mai bună.

E clar că toți ne dorim să fim creativi, de aceea vă propun să începem prin a înțelege cum putem face asta.

Care ar fi condițiile de care avem nevoie pentru a considera ceva creativ:
 Să fie original;
 Să fie valoros;
 Să aducă ceva nou;
 Să fie util.

Picasso spunea: “Orice copil este creativ. Problema este cum să îl faci să rămană așa când va creste”. Deși toți ne naștem cu potențial creativ și îl manifestăm în copilărie, dacă nu ne cultivăm constant creativitatea, riscăm să o pierdem. Creativitatea poate fi văzută nu numai ca o trăsătură de personalitate ci și ca un mod de a gândi. 

Vă propun să mai demontăm o altă preconcepție, și anume aceea conform căreia creativitatea ar ține de un IQ ridicat. Dacă luăm exemplul copiilor, observăm că ei sunt cei mai creativi, din simplul motiv că nu se gândesc niciodată că cineva ar considera ideile lor proaste, că i-ar judeca; ei se concentrează pe joc și vin întotdeauna cu cele mai neobișnuite idei. Așadar, la copii observăm lipsa barierelor mentale, însă prezența curiozitatatii și a dorinței de a descoperi. 

Mai putem demonta încă o preconcepție, conform căreia creativitatea aparține doar zonei artistice: pictorilor, muzicienilor, scriitorilor etc.

Cu toții putem fi creativi, dacă ne construim acest mediu, dacă ne exersăm această calitate cu care ne-am născut și dacă scăpam de barierele mentale.

În organizație, creativitatea sintetizează, unifică și integrează. 

Vă zic ce fac eu ca să stimulez creativitatea:

 Scriu zilnic – despre orice, despre ce fac în ziua respectivă, despre ce idei îmi vin pentru dezvoltarea mea și a celorlalți etc;
 Citesc zilnic – despre tot ce mă interesează;
 Ascult muzică;
 Meditez;
 În cadrul companiei noastre folosim câteva exerciții și metode pentru a stimula creativitatea: gândirea laterală, brainstorming, rezolvarea de studii de caz care nu au legătură cu domeniul nostru de expertiză.

A fi tot timpul “on the safe side” nu stimulează creativitatea iar, de multe ori, lipsa creativității se datorează și managerilor care nu au suficient curaj și suficientă încredere în oamenii cu care lucrează pentru a le da provocări, care să-i stimuleze către creativitate.  

Alterori se întâmplă ca ideile bune să moară “în fașă”, căci nu sunt analizate și implementate. Astfel nu facem altceva decât să înhibăm potențialul creator al oamenilor noștri, pentru că nu le arătăm interes față de ideile cu care pot veni.

Vă doresc un an creativ!)

ARTICOL 2. Ecuația succesului pentru mileniali este hard work + opportunity + a great mentor. 

"The 2016 Deloitte Millennial Survey. Winning over the next generation of leaders" - link (deloitte.com)

(Este de reținut faptul că o mare parte dintre angajații din organizații este reprezentată de generația milenialilor. Dacă ne uităm la statisticile legate de loializarea acestora, observăm că, în Europa, peste 25% dintre mileniali se văd plecând de la angajatorul curent în următorul an de zile, iar procentul crește la 44% pentru următorii doi ani.

(Un lucru important aici este faptul că această generație, în proporție de 63%, a declarat că abilitățile lor de leadership nu au fost dezvoltate și că nu se investește suficient în asta, astfel ca ei să poată obține poziții de management. În același timp, 39% dintre ei consideră că pozițiile de management sunt mai bine plătite.

Milenialii consideră că organizațiile ar trebui să aibă în prim plan oamenii și să construiască o fundație solidă bazate pe integritate și încredere, și prezintă un interes crescut pentru proiectele de CSR și de mediu, în procesul dezvoltării lor profesionale.

În același timp, milenialii par să rămână la valorile personale, chiar și atunci când fac parte dintr-o organizație cu propriile valori. 70% dintre ei consideră că valorile lor sunt împărtășite de valorile organizației, ceea ce ne spune încă o dată cât de importante sunt valorile în „matchingul” dintre angajator și potențialii angajați, cu impact imediat și pe termen lung în ceea ce privește „employee engagement” și fidelizarea.

Milenialii au valori tradiționale: ei caută un un echilibru între viața personală și cea profesională, își doresc să aibă o locuință a lor, își doresc o familie și caută securitate financiară pe termen lung.

Ce poți face ca organizație pentru a reține reprezentanți ai generației milenialilor:
1. Identifică, înțelege și aliniează-te valorilor generației;
2. Susține-le ambițiile și dezvoltarea profesională;
3. Ia în calcul satisfacerea nevoilor pe care le au.

Milenialii au nevoie de susținere în dezvoltarea lor profesională, își doresc poziții de management și au nevoie de mentori. Ecuația succesului pentru ei este: hard work + opportunity + a great mentor.

Dacă ne uităm la generația milenialilor din organizațiile din România, vom observa că regăsim exact ce s-a obținut prin acest survey. Avem feedback permanent că organizațiile nu investesc suficient în training, mentoring, coaching și proiecte de wellbeing, deși cifrele ne spun că ar trebui să facă asta, tocmai pentru a crește performanța)

Creative & Bright, companie de consultanță în business având capital românesc, implementează programe ample de training (project management, strategie si inovare, change management, leadership 3.0, Analiza de business, Agile), organizează evenimente pentru corporații și dezvoltă programe innovative de wellbeing.

Clienții companiei sunt companii multinaționale din domenii precum finance-banking, FMCG, IT&C, Aututomotive, Agro, Pharma. Mai multe detalii pe www.creativebright.ro.

viewscnt
Afla mai multe despre
idei
viitor