Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă cărți și articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.
Cărți și articole citite în ultima perioadă de Vlad Timaru, fondatorul Coffee 2 Go
"Why You Should Buy a Franchise Instead of Starting Your Own" - link (entrepreneur.com)
(Perspectiva unei afaceri în regim de franciză poate fi de multe ori mai atrăgătoare decât deschiderea unei afaceri în regim propriu. Pentru viitorii antreprenori care cochetează cu ideea de a începe o afacere în regim de franciză, articolul oferă o lista de avantaje ale acestui parteneriat atât pentru francizat, cât și pentru francizor)
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Importanța strategică a protejării proprietății intelectuale" - link (papers.ssrn.com)
(Brandul Coffee 2 Go are la bază un brevet de desen și model industrial și două brevete de mărci. Dezvoltarea exponențială, de la un coffee shop la 20 în prezent, are la bază sistemul de franciză, adică predarea dreptului de folosință a know-how-ului și a proprietăților intelectuale înregistrate ce stau la baza conceptului Coffee 2 Go. Francizații cumpără un model de business folosind ca motor aceste elemente de know-how (informații) și de proprietate intelectuală (mărci și desene industriale), model ce s-a dovedit a fi de succes. În contextul în care 60% din afacerile nou înființate dau faliment în primul an de activitate, a împrumuta și folosi atuurile unui partener cu experiență minimizează riscul celor la început de drum)
"Etica în afaceri și responsabilitatea socială corporatistă" - link (actionamresponsabil.ro) și "Principii etice în relațiile cu angajații firmei cu partenerii de afaceri și cu instituțiile publice" - link (scribd.com)
(Principala misiune a oricărui business este să producă bunuri și servicii, obținând profit, astfel încât compania să atingă nivelul maxim de dezvoltare în societate, acest lucru implicând să fie și responsabil social. Respectarea regulilor de etică profesională și de afaceri aduce recunoaștere atât printre parteneri, angajați, dar și printre clienți, aceștia din urmă fiind beneficiarii unui produs final performant, consecința respectării principiilor de etică în afaceri)
Vlad Timaru este fondatorul lanțului Coffee 2 Go, care a fost înființat în 2013 și care deține în prezent un număr de 24 coffee spot-uri în regim propriu sau franciză, cu un design unic, în formă de pahar de cafea sau amenajate că un mini coffee shop. Coffee 2 Go se adresează iubitorilor de cafea pentru care timpul este prețios și care își doresc un produs intens, cu personalitate și aromat.
Cifra de afaceri a grupului Coffee 2 Go a crescut de la înființare de 3 ori de la an la an, iar în 2016 a inaugurat primul STAY by Coffee 2 Go, într-un spațiu de aproximativ 400 metri pătrați.