Dacia tocmai a încheiat cu succes etapa de lansare a unei liste lungi de noutăți - cu faceliftul Sandero, Jogger și Logan, cu noile motoare și transmisii, dar mai ales cu surprinzătorul concept Hipster - și deja se pregătește de alte lansări, pentru 2026. Potrivit șefului operațional al mărcii, Frank Marotte, anul viitor vom vedea un nou model Dacia, cunoscut și sub numele de cod C-Neo, dar și noul automobil electric, care va utiliza aceeași platformă ca Twingo E-Tech.
„Avem un model electric de succes în Europa, Spring, și am anunțat pentru 2026 un nou model electric de segment A”, a spus Marotte referitor la planurile pe termen scurt ale Dacia. În plus, el a confirmat și un nou model compact care va fi dezvoltat pe platforma Duster – Bigster.
„Pe lângă design to cost, am adoptat strategia design to weight, mașini mai ușoare. La Bigster, suntem cu circa 150 kg sub media segmentului. Vom aplica această filozofie pe viitoarele modele, în funcție de relevanță. Un al doilea model de segment C va fi anunțat în 2026. La mijlocul lui 2026 vom avea toate detaliile”, a mai spus Marotte în cadrul discuției la care a participat și directorul Dacia în Europa de Sud-Est, Mihai Bordeanu, care a confirmat informația.
Șeful vânzărilor mărcii Dacia la nivel global a vorbit și despre ținta pe care o are în materie de vânzări, care este recordul din 2019.
“Ambiția noastră este clară, să creștem în continuare și să ne depășim recordul. Contextul de piață e foarte diferit față de 2019, mai ales în Europa, dar avem câteva atuuri. Ne bazăm pe modelele istorice Sandero, Logan, Duster și, desigur, pe plusul adus de Bigster în 2025. Bigster a fost un succes consistent în ultimele luni. Cu o gamă mai largă, ne permitem obiective mai mari. Mai sunt două luni din an, e devreme să spunem dacă reușim sau nu, dar suntem pe traiectorie pentru a depăși 2024 și, posibil, pentru un nou vârf istoric”.
Frank Marotte a explicat și de ce modelul Logan va fi singurul care nu va primit un motor hibrid, în acest moment, când toate celelalte modele din gamă au fost electrificate.
“Logan nu mai este vândut în Europa, ci doar în această regiune și este foarte popular în România. Nu avem electrificare programată pentru Logan, dar vom aduce inovații pe grupul motopropulsor, care vor reduce efectiv emisiile de CO2. Vom avea cel mai puternic Logan de până acum, de 120 CP, și totodată cel mai efficient, cu versiunea GPL”.
Referitor la cel mai nou concept prezentat de Dacia, Hipster, un automobile care ar trebui să anticipeze lansarea unui nou segment de automobile “Sub-A”, similar Kei Cars în Japonia, Frank Marotte a spus că reacția publicului a fost una bună. “Mesajul publicului a fost foarte puternic și a transmis în primul rând multă curiozitate, mai ales despre cum s-ar putea face un astfel de produs și cu ar putea Dacia să facă din acest model un succes. Acesta a fost și scopul conceptului și a funcționat bine.
Suprinzător, aam văzut un interes crescut inclusiv în piețe care nu sunt tradițional pro-BEV. Am văzut un interes crescut în Europa de Est și în România, nu doar în Franța, Scandinavia, unde mașinile electrice sunt importante”, a explicat Frank Marotte, dar a reufuzat să confirme dacă pe baza acestor reacții s-a luat o decizie de producție în serie. “Avem destul timp pentru asta”.















