Al doilea automobil complet electric al mărcii Volvo, EX30, va ajunge cu întârziere la unii clienți care au comandat acest model, din cauza unor probleme de software. Informația a fost transmisă de companie dealerilor care au cerut lămuriri.
Volvo EX30, un automobil prezentat în premieră anul trecut și intrat în producție în uzina mărcii din Zhangjiakou, China, încă toamna lui 2023 era programat să ajungă la primii clienți încă de la sfârșitul anului trecut, așa cum anunțase compania. Programul a fost însă modificat, din motive tehnice. Potrivit unui document transmis de companie dealerilor, citat de Automotive News, unele probleme ale software-ului care echipează mașina au împiedicat derularea producției conform planului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Confirmăm că Volvo lucrează intens pentru a rezolva problema”, se arată în documentul citat, care mai precizează că „versiunea 1.2 a software-ului nu respectă toate cerințele necesare pentru a fi lansată”. La solicitarea jurnaliștilor, reprezentanții companiei au precizat că doar unii clienți au avut această problemă. Se pare că una dintre disfuncționalități a fost imposibilitatea actualizărilor OTA (Over The Air).
Volvo EX30 este al doilea model complet electric al mărcii, după EX90, din noua generație, bazată pe o nouă platformă și noi sisteme de operare. Modelul joacă un rol „crucial” în planurile companiei de electrificre, fiind considerat „o piatră de hotar” a strategiei Volvo de transformare. Compania și-a propus să atingă 1,2 milioane de vehicule în 2025, o țintă ambițioasă, având în vedere că în 2023 volumul vândut a fost de aproape 710.000 vehicule, iar în 2024 specialiștii estimează o evoluție mai degrabă plată a piețelor auto globale.
Problemele de software au reprezentat o veritabilă piatră de încercare pentru industria auto în ultimii 5 ani, având în vedere că noua generație de automobile, în general cele electrice, au la bază un număr foarte mare de sisteme de calcul, interconectate și conectate cu cloud-ul, care folosesc diferite soluții software, proprii sau, de cele mai multe ori, dezvoltate de terți parteneri. În multe cazuri, integrarea acestor programe a generat mari bătăi de cap, așa cum s-a întâmplat cu primul model VW electric din familia ID, care a fost produs fără unele funcții din cauza problemelor de software. Decizia companiilor de face sistemele de operare capabile să se actualizeze OTA a pus condiții drastice de conectare, inclusiv cele cerute de legislația privind securitatea sistemelor.
Volvo a ales să utilizeze soluții software de la Google pentru mașinile sale, pentru a oferi gama completă de funcții a sistemului Android Auto.