Rezultatele sunt susținute de livrările de avioane comerciale și de creșterea solidă a diviziilor de elicoptere și apărare, însă a anunțat reducerea planului de producție pentru modelul său cel mai mic, A220, relatează Reuters.
Gigantul european al aviației estimează acum o producție de 12 aeronave A220 pe lună până în 2026, în scădere față de obiectivul anterior de 14 unități, scrie News.ro.
 
 Decizia vine pe fondul unor întârzieri în asamblare și a problemelor din lanțul de aprovizionare, deși Airbus a reconfirmat ținta generală de 820 de livrări comerciale în 2025.
În trimestrul încheiat la 30 septembrie, profitul operațional de bază a crescut cu 38%, la 1,94 miliarde de euro, iar veniturile au urcat cu 14%, la 17,83 miliarde de euro, peste estimările analiștilor.
Compania a menționat că prognozele financiare includ acum impactul tarifelor comerciale aflate în vigoare.
 
 Directorul general Guillaume Faury a declarat că livrările rămân ”aglomerate spre final de an”, dar că problemele legate de furnizarea motoarelor s-au redus.
Airbus menține obiectivul de a produce 75 de avioane A320neo pe lună până în 2027, confirmând poziția sa dominantă pe piața globală, în contrast cu dificultățile financiare majore raportate de rivalul american Boeing.


















 
															 																											 
															 																											 
															 																											 
															 																											 
															 																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
					 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			