Constructorul german de automobile Volkswagen va depăși volumul de vehicule electrice vândute anual de Tesla, în următorii cinci ani, potrivit analiștilor, odată ce gama de noi modele pe baterie a fost lansată.
Tesla a fost în ultimii ani cel mai mare constructor de autvehicule propulsate exclusiv de baterii, fiind depășit pe alocuri doar de unele modele chinezești. Investițiile făcute de Tesla în fabricile de mașini și de baterii nu vor face însă față asaltului pe care marii producători de automobile l-au demarat în ultimii ani.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volkswagen este principalul jucător din piață care va depăși Tesla, pe aproape toate piețele unde acest tip de vehicule a început să se vândă. Constructorul german a lansat ID.3, primul model din noua familie dezvoltată pe platforma MEB, se pregătește să înceapă livrările pentru al doilea model, ID.4, și lucrează deja la alte două modele, ID.5 și ID.6, la care se adaugă microbuzul ID.Buzz. Fabricile din Germania au început deja producția de masă, se pregătește cea din China și, în curând, cea din SUA. În tot acest timp, Tesla avansează tot mai greu cu lansarea de produse noi și singurul profit pe care l-a reușit de la apariția companiei este cel făcut pe baza vânzării de credite de carbon.
Analiștii consultați de Automotive News sunt de părere că depășirea Tesla va fi realizată de Volkswagen în cel mult cinci ani, bazându-se pe ritmul de producție al fabricilor și pe nivelul investițiilor realizate și prognozate. Din acest motiv, estimările arată că ponderea Tesla pe piața de vehicule electrice va scădea de la peste 20%, cât este anul acesta, la mai puțin de 10% în 2025. La acel moment, este de așteptat ca VW Group, cu toate modelele mărcilor sale, să depășească 15 procente din piața de mașini electrice. Celelalte mărci care au investit în vehicule propulsate cu baterii vor lansa și ele tot mai multe modele, acaparând tot mai mult din piață. Renault și Nissan, dar și Ford, Toyota, General Motors, Mercedes și BMW sunt mărci cu volume mari ale vânzărilor și care pregătesc propriile modele electrice.
În Europa, Grupul VW a acaparat deja 25% din piața de vehicule electrice, în timp ce Tesla a scăzut de la 31% la 13,3% din piață. VW ID.3 a fost în luna decembrie cel mai vândut automobil electric din Europa, cu aproape 28.000 de unități, depășind Tesla Model 3, cu 24.500 de unități. În Germania, VW ID.3 a fost lider pe segmentul electric și a treia cea mai vândută mașină de pe piață, iar în Olanda, Suedia și Austria a fost chiar lider absolut. În Danemarca, Norvegia și Luxemburg, ID.3 s-a situat pe locul 3, fiind cea mai vîndută mașină electrică, peste Tesla Model 3.
Pe întreg anul, cel mai vând vehicul electric din Europa a rămas Renault Zoe, cu o susținere puternică în Franța. Modelul francez a înregistrat aproape 100.000 de unități înmatriculate, fiind urmat de Tesla Model 3, cu 85.713 unități, și VW ID.3 pe locul3, la doar patru luni de la lansarea pe piață.
CITEȘTE ȘI Premieră pe piața auto românească: Ford Puma depășește Sandero și DusterGrupul german VW și-a propus să construiască 26 de milioane de vehicule electrice, din care 19 milioane pe platforma MEB, iar restul de 7 milioane pe platforma PPE, destinată mașinilor premium și de lux, Porsche, Audi și Bentley.
Vehiculele electrice au luat un avânt serios la nivel global, cu o creștere a vânzărilor de 27 de procente, în 2020, într-un an în care piața auto a scăzut cu 14%. În Europa, creșrea segmentului EV a fost impresionantă, 105%, pe o piață care a scăzut cu peste 20%. Acest lucru a fost posibil ca urmare a restricțiilor și reglementărilor privind emisiile, impuse de Uniunea Europeană.
CITEȘTE ȘI Creșterea puternică a Kindred Group în 2020, alimentată inclusiv de ascensiunea Unibet și Vlad Cazino în RomâniaDintre ceilalți constructori auto, Renault Nissan Mitsubishi, unul dintre pionierii segmentului electric, ar putea urca la o cotă de piață de 8%, în următorii 5 ani, iar grupul Hyundai la 7% din piața de vehicule electrice, estimează analiștii de la LMC.
Numărul total de automobile electrice disponibile pe piața globală ar putea crește la circa 450 de modele, de la 140 câte sunt astăzi.