Noul CEO al Jaguar Land Rover pune accent pe design și vrea să producă doar mașini exclusiv electrice

Noul CEO al Jaguar Land Rover pune accent pe design și vrea să producă doar mașini exclusiv electrice
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 feb 2021

Noul șef al Jaguar Land Rover, Thierry Bollore, cel care a condus din poziția de CEO, Renault Group, pentru o scurtă perioadă de timp, a anunțat strategia globală a companiei pentru următoarele decenii. Printre ținte se numără transformarea JLR în companie exclusiv electrică.

eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți CITEȘTE ȘI eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți
Urmărește-ne și pe Google News

Jaguar Land Rover are planuri mari, în acest moment, după cum reiese din Noua Strategie Globală, semnată de Thierry Bollore. Acesta este nimeni altul decât fostul COO al lui Carlos Ghosn, din vremea în care acesta conducea Renault. El devenit apoi CEO al Renault Group și a fost îndepărtat din funcție din motive ce n-au fost explicate niciodată. S-a vorbit despre faptul că s-a întâlnit, pe ascuns, la Tokyo, cu Carlos Ghosn, în perioada în care fostul președinte Nissan și Renault era în arest la domiciliu.

5 cărți de citit recomandate pentru antreprenori CITEȘTE ȘI 5 cărți de citit recomandate pentru antreprenori

Thierry Bollore este în acest fel al doilea executiv extrem de valoros care este îndepărtat de Renault, din motive ne-profesionale, și care ajunge să conducă o companie auto mai mult sau mai puțin concurentă. Primul este Carlos Tavares, șeful Stellantis (fost PSA) îndepărtat chiar de Carlos Ghosn, pentru că a avut „aroganța” să declare în presă că are calitățile necesare pentru a conduce o companie de top din industria auto.

Thierry Bollore a fost ales de acționarii Jaguar Land Rover pentru a-l înlocui pe Ralf Speth, al cărui mandat s-a încheiat. Contractul lui Bollore a început în luna septembrie, iar în timpul scurs de atunci el și-a pregătit planul de redresare a companiei.

Creșterea puternică a Kindred Group în 2020, alimentată inclusiv de ascensiunea Unibet și Vlad Cazino în România CITEȘTE ȘI Creșterea puternică a Kindred Group în 2020, alimentată inclusiv de ascensiunea Unibet și Vlad Cazino în România

Noua strategie anunțată de Jaguar Land Rover începe cu o țintă extrme de ambițioasă: din 2025, Jaguar vrea să devină o marcă premium complet electrică, pentru „a-și atinge potențialul său unic”. Jaguar va ajunge să utilizeze exclusiv o platformă cu arhitectură exclusiv electrică.

Cealaltă marcă a grupului, Land Rover, va lansa și ea, în următorii cinci ani, nu mai puțin de șase versiuni complet electrice ale modelelor sale, primul model electric fiind programat pentru 2024. Astfel, planul prevede ca, la finalul deceniului, ambele mărci să ofere o gamă completă de modele complet electrice.

Interviu: Ren Zhengfei după ceremonia de deschidere a Laboratorului de Inovație Minieră Inteligentă din Taiyuan CITEȘTE ȘI Interviu: Ren Zhengfei după ceremonia de deschidere a Laboratorului de Inovație Minieră Inteligentă din Taiyuan

Potrivit planului lui Bollore, compania va face investiții de circa 2,5 miliarde lire în tehnologii de electrificare și dezvoltarea de servicii de conectare.  În același timp, JLR mai spune că are în dezvoltare automobile propulsate cu hidrogen, cu tehnologie fuel-cell. În același timp, restructurarea Jaguar Land Rover va continua, prin „menținerea, redimensionarea, reprofilarea și reorganizarea” rețelei de fabrici a companiei.

FOTO Renault lansează noua utilitară Express Van, care înlocuiește Dacia Dokker CITEȘTE ȘI FOTO Renault lansează noua utilitară Express Van, care înlocuiește Dacia Dokker

Este adusă în discuție și o mai intensă colaborare și cooperare cu Tata Group, proprietarul Jaguar Land Rover, fiind pentru prima dată când cele două mărci vorbesc despre eventuale sinergii pe care le pot realiza cu alte mărci ale grupului indian.

Din punct de vedere financiar, strategia JLR țintește o marjă EBIT de două cifre și o orentare către calitate și profit în detrimentul volumului.

„Ca o companie centrată pe oameni, noi putem și ne vom mișca mult mai repede și cu un scop clar nu doar pentru reimaginarea luxului modern, dar și pentru definirea a două branduri distincte. Branduri care prezintă un design unic emoțional, ce pot fi considerate opere de artă, dar toate echipate cu tehnologii de conectare și materiale responsabile și care stabilesc noi standarde de proprietate. Reimaginăm un nou lux prin design”, a declarat Thierry NBollore, CEO Jaguar Land Rover.

viewscnt
Afla mai multe despre
jaguar
land rover
thierry bollore
restructurare jaguar
masini electrice
jaguar electric