Grupul Stellantis a difuzat situația estimărilor consolidate ale facturărilor uzinelor sale, care sunt corespunzătoare livrărilor către rețeaua de dealeri și către clienții de flote. Cifrele acoperă trimestrul al treilea și relevă scăderi foarte mari, de până la 60%, ale diviziilor sale.
Stellantis a înregistrat o scădere de 20% a livrărilor pe toate mărcile sale, pe cele trei luni ale trimestrului al treilea, cu un volum de 1,14 milioane de vehicule facturate, ceea ce reprezintă un declin de 279.000 de vehicule în acest trimestru, comparativ cu anul anterior.
Cea mai mare scădere regională este pe piața din America de Nord, -36%, cu 299.000 de vehicule facturate și livrate, adică un volum mai mic cu 171.000 de vehicule. Pe această piață, Stellantis a demarat deja un proces amplu de reducere a producției cu 100.000 de vehicule, pentru a redimensiona stocurile dealerilor, care a condus la această scădere de livrări. Compania a reușit, în aceste condiții, să-și majoreze cota de piață în trimestrul 3, de la 7,2%, la 8%.
China și India, plus Asia de Sud Este au avut o scădere de 30%, dar acolo volumul Stellantis este nesemnificativ în prezent (14.000 de vehicule, cu 6.000 mai puține).
Europa a înregistrat a doua cea mai mare scădere a volumului de vehicule livrate în trimestrul al treilea, fiind și cea mai mare piață regională a grupului. Cu un total de 496.000 de vehicule facturate, regiunea a livrat cu 103.000 de vehicule mai puține, ceea ce corespunde unei scăderi de 17%, după ce în 2023 livrările atingeau un volum de 599.000 de vehicule. Compania spune că întârzierile lansărilor de produse noi, în special Citroen C3 și alte modele produse pe platforma Smart Car, sunt cauza principală, dar comenzile plasate de clienți pentru noile modele ar urma să recupereze scăderile.
Orientul Mijlociu și Africa, una dintre piețele importante pentru Stellantis, a raportat livrări mai mici cu 26%, respectiv 78.000 de unități, cu 27.000 mai puține față de anul trecut.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Corespondență din Paris - Carlos Tavares, șeful Stellantis, a vrut să vadă noul Bigster. Francezii au dat năvală la standul DaciaSingura piață care a crescut, pentru Stellantis, este America de Sud, care a reușit să livreze cu 14% mai multe vehicule, la un volum de 259.000 de unități.
Separat de piețele regionale, Stellantis a anunțat și situația Maseratti, care are o poziție separată în companie. Marca de lux a grupului a pierdut un procent record de vânzări, -60%, care se traduce în 3.200 de vehicule mai puțin față de anul anterior, când erau livrate 5.300 de autoturisme. Situația de la Maserati este una care se perpetuează deja și pentru care se caută cele mai bune soluții.
Stellantis este a patra cea mai mare companie auto din lume, după cifra de afaceri înregistrată în 2023, fiind în același timp a cincea companie după volumul vândut, la mică diferență în spatele General Motors.
CITEȘTE ȘI FOTO Un nou tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Metrorex. "În ordine alfabetică: Giurgiu, Ilfov, Sălaj și Teleorman. Nu este o lecție de geografie!"Cifrele privind facturările și livrările către dealeri sunt ușor diferite față de raportările de livrări către clienții de retail, Stellantis precizând că scăderea a fost mai severă în cazul facturărilor către rețea cu cinci puncte procentuale, în special din cauza procesului de reducere a stocurilor.