Înmatriculările de automobile din Europa au continuat să crească și în luna aprilie, cu un procent de aproape 20% față de anul trecut, într-un efort de recuperare a pierderilor cauzate de criza de semiconductori și, anterior, de pandemie. România este pentru prima dată sub media europenă, la înmatriculări, inclusiv la cele electrice, relevă datele analizate de Profit.ro.
Cu un volum de 9.865 de autoturisme înmatriculate în aprilie și o creștere de 16,5%, România a coborât, pentru prima dată în ultimele 12 luni, sub media de creștere înregistrată în UE pe piața auto, 17,2%, în urma căria au fost înmatriculate în total 803.188 de autoturisme. Același lucru s-a petrecut și pe segmentul de electrice, unde creșterea din România a fost mult mai mică decât în lunile anterioare, 6,1% (881 autoturisme), comparativ cu o creștere de 51,9% în UE, la un volum total de 94.561 de autoturisme cu propulsie 100% electrică.
Pe primele patru luni situația este asemănătoare, cu menținuea că în acest caz creșterea României este peste media europeană: 25,1% avans, cu un volum de 46.831 de autoturisme înmatriculate la noi, cu aproape 10.000 mai multe decât anul trecut, față de 17,8% creștere a pieței în UE, la un volum de 3,45 milioane de unități.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe segmentul electric, România a înregistrat un total de 4.021 autoturisme înmatriculate, astfel că are o majorare de 36,9% pe cele patru luni, ceva mai mică decât cea din UE, de 45,1%, cu 415.579 unități.
În acest fel, România rămâne una dintre țările cu apetit pentru mașinile electrice, în principal datorită Dacia Spring. Volumul înregistrat de noi este dublu față de cel raportat de Ungaria și mai mult decât dublu decât cel din Grecia (1.855 unități), Cehia (1.795 unități) sau Slovenia (1.453 unități), însă a coborât sub nivelul înregistrat de Polonia, care în ultimii doi ani a manifestt o activitate scăzută pe acest segment, dar care anul acesta are o creștere de 74%.
Cele mai mari piețe de mașini electrice și-au majorat în acest an vânzările: Germania a urcat cu doar 17 procente (pe fondul reducerii subvențiilor) la 124.476 vehicule, Franța, la 81.972, cu o majorare puternică de 45%, apoi urmează piețele din Olanda, 33.525 de autoturisme electrice, Suedia - 29.830, Belgia - 27.265 și Italia - 20.338 unități. Norvegia, țara care nu este în UE, dar care are cea mai mare pondere a vânzărilor de electrice din totalul de autoturisme noi, a înregistrat în primele patru luni un volum de 31.700 de unități, comparabil cu cel din Olanda și Suedia, țări cu o populație mult mai mare.
În ceea ce privește situația constructorilor auto și a mărcilor acestora, VW Group rămâne liderul detașat al pieței, cu o creștere de 31,2%, în aprilie, cu ajutorul căreia recuperează parțial pierderile de cotă de piață din anul anterior, în timp ce rivalii de la Stellantis cresc cu numai 8,7%. Vine tare din spate, însă, Renult Group, cu creșteri puternice atât la Dacia (45,2% în aprilie), cât și la Renault (38,4%), cu 41.013 autoturisme pentru marca românească și 50.200 pentru francezi, cifre care cresc simțitor cota de piață a grupului la 11,4%, de la 9,5% în aprilie 2022 (când grupul era depășit de Hyundai).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia nu va participa la Salonul Auto din Munchen, deși Renault a confirmat prezența. „Nu avem suficiente noutăți importante!”După patru luni, Renault Group are cea mai mare creștere dintre toate companiile de pe piața din Europa, cu contribuția majoră a Dacia, care marchează un avans de 42,3% și un volum de 177.830 de unități, având nu mai puțin de 55.000 de autoturisme înmatriculate în plus față de anul trecut. Marca românească a ajuns la o cotă de piață de 5,1% fiind a opta marcă de pe piață, ca volum.
Practic, după liderul pieței, VW, care are 374.339 de autoturisme înmatriculate în ianuarie – aprilie, doar cele trei mărci premium (Audi, BMW și Mercedes), precum și Peugeot, Renault și Skoda au vândut mai multe mașini decât Dacia.