Șeful vânzărilor Dacia: Dacă avem termene de livrare de cinci - șase luni, pierdem clienți

Șeful vânzărilor Dacia: Dacă avem termene de livrare de cinci - șase luni, pierdem clienți
scris 15 mai 2023

Directorul de marketing al Dacia, Xavier Martinet, spune că termenul de așteptare pentru clienții mașinilor comandate s-a redus, dar este în continuare mai mare decât înainte de criză. El mai dezvăluie că 15% dintre clienții mărcii vin de la Renault.

Dacia este încă departe de vârful pe care l-a înregistrat înainte de crizele COVID și de semiconductori, dar recuperează mai repede decât mulți dintre competitorii săi, consideră Xavier Martinet, vicepreședinte și responsabil cu mrketingul și vânzările Dacia, într-un interviu acordat Automobilwoche.

Urmărește-ne și pe Google News
GALERIE FOTO România se desparte de avioanele sale de vânătoare sovietice. Ucraina ”nu s-a arătat interesată” CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO România se desparte de avioanele sale de vânătoare sovietice. Ucraina ”nu s-a arătat interesată”
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Nu știe însă cât de repede va recupera toate pierderile, chiar dacă în primul trimestru creșterea mărcii a fost de 41%.

„Dacă noul standard Euro 7 va intra în vigoare, prețurile vor crește și nu știm cum vor reacționa clienții”. El confirmă și faptul că termenele de livrare s-au redus simțitor pentru mașinile mărcii, pentru că anul trecut durau și jumătate de an. „Acum avem comenzi pentru aproximativ 3,5 luni. Suntem mulțumiți. Înainte de criză comenzile noastre durau de obicei două luni. Clienții noștri nu sunt dispuși să aștepte mult, dacă avem termene de livrare de 5 – 6 luni, pierdem clienți”, spune Martinet.

Șeful vânzărilor Dacia este de părere că marca nu fură clienții Renault pentru că cele două mărci sunt complementare”, dar recunoaște că 15% din clienți au avut anterior o mașină Renault. „Un sfert din clienții Dacia au condus anterior tot o mașină Dacia, iar 15% un Renult. Cei mai mulți, 60%, vin de la restul mărcilor. Iar dacă își vând mașinile, 65% aleg din nou marca, iar 15% merg la Renault”.

În privința creșterilor de prețuri la mașinile Dacia, Xavier Martinet spune că inflația și legislația acu contribuit la acest lucru, iar echiparea mai bună a mașinilor a justificat de asemenea prețurile mai mari. „Anul trecut, clienții au plătit o medie de 17.000 de euro pentru o Dacia”.

VIDEO & FOTO Am testat noua Dacia Spring Extreme, cu motor de 65 CP CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Am testat noua Dacia Spring Extreme, cu motor de 65 CP

Referitor la vânzările de mașini electrice, Martinet spune că nu poate compara Spring cu Tesla, de aceea reducerile de preț ale americanilor nu afectează modelul românesc. În același timp, apariția automobilelor electrice din China nu influențează direct Spring, deoarece majoritatea atacă segmentul C. „Ne vom ocupa de asta atunci când va veni vremea”.

Xavier Martinet mai vorbește și despre vânzările online, care cresc. El consideră însă că oamenii vor continua să vină în showroom, de aceea canalele fizic și digital trebuie să se completeze. Dacia pune accent însă pe reacția rapidă la căutările potențialilor clienți online.

„82% din clienții care trimit o solicitare online primesc feedback în mai puțin de o oră. Merită, după cum reiese din analizele noastre. Mai mult de un sfert din comenzile noastre au la origine un lead. Un client care își lasă adresa pentru un pliant sau un test drive este foarte interesat. Dacă îl servim bine, vor fi interesați”.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia termen livrare
xavier martinet
pret mediu dacia