Două companii franceze, Renault și Airbus, au pus bazele unei colaborări pentru cercetarea și dezvoltarea electrificării, în domeniul bateriilor și propulsiilor hibrid pentru aeronave.
Summit-ul Airbus care are loc în zilele 30 noiembrie – 1 decembrie este locul în care se oficializează acordul de cercetare și dezvoltare dintre compania aeronautică și constructorul de automobile Renault, pentru îmbunătățirea procesului de electrificare al ambelor companii.
„Echipele de inginerie ale Airbus și Renault Group își vor uni forțele pentru a dezvolta tehnologiile legate de stocarea energiei, care rămâne unul dintre principalele obstacole pentru dezvoltarea vehiculelor electrice cu rază lungă de acțiune”, transmit cele două companii, care mai precizează că se vor concentra pe optimizarea managementului energiei și pe îmbunătățirea greutății bateriei, dar vor avea în vedere și tranziția la noile chimii ale bateriilor litiu-ion, pentru a le dubla densitatea energetică. Amprenta de carbon și ciclul de viață al bateriilor vor fi și ele în atenția celor doi parteneri.
„Pentru prima dată, doi lideri europeni din industrii diferite, împărtășesc cunoștințe de inginerie pentru a modela viitorul aeronavelor hidroelectrice. Aviația este un domeniu extrem de solicitant atât în ceea ce privește siguranța, cât și consumul de energie, la fel și industria auto. La Renault Group, cei 10 ani de experiență în lanțul valoric al vehiculelor electrice ne oferă unele dintre cele mai puternice informații din domeniu și experiență în performanța sistemelor de management al bateriei”, a explicat Gilles Le Borgne, vicepreședinte executiv al Renault. „Echipele noastre de ingineri fac schimb cu cele ale Airbus pentru a converge tehnologii transversale care să permită operarea atât a aeronavelor hibride, cât și a vehiculelor de mâine”, a mai spus Le Borgne.
Cei de la Airbus sunt interesați în mod direct de electrificarea transportului aerian, de dezvoltarea de baterii de nouă generație. „Reunirea experienței Grupului Renault în vehicule electrice cu propriul nostru istoric în demonstrații de zbor electric ne va permite să accelerăm dezvoltarea tehnologiilor disruptive necesare pentru viitoarele arhitecturi hibride de avioane în anii 2030 și mai departe. De asemenea, va favoriza apariția unor standarde tehnice și de reglementare comune în sprijinul soluțiilor de mobilitate curată necesare pentru a ne atinge obiectivele climatice.” A spus Sabine Klauke, Director Tehnic Airbus.