Modelele diesel ale multor producători auto, printre care Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat și Volvo, depășesc nivelul emisiilor poluante impus de standardele de mediu atunci când sunt testate în condiții mai apropiate de cele reale, arată testele efectuate de clubul auto german ADAC, potrivit The Guardian.
Astfel, doar un sfert din cele 79 de modele testate de ADAC au fost în conformitatea cu standardele de mediu, iar unele autovehicule de pe piață depășesc normele europene cu privire la emisiile poluante chiar și de peste 10 ori. Testele efectuate de ADAC sunt considerate mai stricte și mai realiste decât verificările standard din industria auto.
"Dacă toate mașinile ar respecta standardele UE, cele mai grave probleme de sănătate ar fi rezolvate. Adevărul este că există în continuare mari surse de poluare", a spus Reinhard Kolke, directorul tehnic al ADAC.
Problema emisiilor de gaze a atras atenția autorităților după ce EPA, agenția de mediu din SUA, a acuzat Volkswagen că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul menționat de EPA a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.