Renault Group a reușit performanțe financiare foarte bune în 2023, între care se remarcă marja de profit operațional, care a ajuns la un nivel pe care compania nu l-a mai atins niciodată. Precedentul record data din 2017, conform analizei Profit.ro.
Compania Renault, care deține și marca Dacia, a reușit să urmeze țintele pe care și le-a propus în planul Renaulution și chiar să le depășească, după cum arată rezultatele financiare pe 2023. Potrivit cifrelor oficiale, compania a atins o marjă operațională de 7,9%, la capătul superior al estimărilor revizuite din timpul anului, mult peste ținta de 5% pe care și-a propus-o la startul planului Renaulution, pentru anul 2025. De asemenea, Renault a anunțat un volum al fluxului de numerar de 3 miliarde euro, un nivel care reprezintă ținta pentru anul 2025.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Renault Group a avut în 2023 venituri de 52,4 miliarde euro, cu 13,4% peste nivelul din anul anterior, beneficiind de ieșirea din criza de semiconductori care a permis livrări consistente ale comenzilor anterioare. Marja operațională s-a ridicat la o valoare de 4,1 miliarde euro, fiind mai mare cu 1,5 miliarde euro față de anul 2022. Valoarea ridicată a fost obținută prin efectul pozitiv al activelor diviziei Horse, care urmează a fi deconsolidate. Fără aceste efect, marja ar fi fost de 6,9%.
Marja operațională pe perimetrul Automobile a fost de 3,1 miliarde euro, adică 6,3% din cifra de afaceri (+ 3 puncte procentuale față de 2022), în creștere cu 1,6 miliarde de euro față de 2022.
Rezultatul net raportat de companie a fost de 2,3 miliarde euro, în creștere cu 3 miliarde de euro față de 2022.
Contribuția Mobilize Financial Services (finanțarea vânzărilor) la marja operațională a Grupului a fost de 1,1 miliarde de euro, față de 1,198 miliarde de euro în 2022 , ca urmare a creșterii ratei dobânzii în Europa de la începutul anului 2022.
Cedarea acțiunilor Nissan a avut un impact negativ de -1,632 miliarde de euro în veniturile companiei.
O comparație cu anul 2017, care reprezintă anul de vârf al Renault din toate punctele de vedere, arată că veniturile au fost mai mici cu peste 6 miliarde euro (58,7 miliarde în 2017), la vânzări mai mici cu 1,5 milioane de vehicule (2,23 milioane de vehicule în 2023 față de 3,76 milioane în 2017), situație care explică marja superioară obținută. Marja operațională a fost mai mare în 2023 cu 0,3 miliarde euro (6,6% în 2017), în timp ce rezultatul net a fost mai mic (5,2 miliarde euro în 2017).
CITEȘTE ȘI FOTO Renault deschide comenzile pentru SUV-ul RafaleO deosebire majoră față de anul 2017 este dispariția mărcii Lada (AVTOVAZ) și a vânzărilor Renault în Rusia, situație care a modificat radical business-ul Renault Group.
Compania spune că are un portofoliu de comenzi solid în Europa, echivalent cu 2,5 luni de vânzări și are două modele în topul celor mai vândute mașini din Europa, cu Renault aflată pe poziția a doua în topul celor mai vândute mărci de pe continent.
Pentru 2024, Renault țintește o marjă de peste 7,5% și un flux de numerar de peste 2,5 miliarde euro.
Compania anunță că va propune AGA un dividend majorat la 1,85 euro per acțiune, cu 1,60 euro mai mult decât în 2022.
CITEȘTE ȘI Clasamentul celor mai fiabile mărci de automobile din 2024, condus de mărcile Toyota. Audi, penultimul loc în top„Astăzi, Renault Group anunță rezultate financiare record. Acestea sunt rezultatul unei extraordinare munci de echipă și reflectă succesul strategiei noastre, Renaulution. Fundamentele noastre financiare nu au fost niciodată mai puternice și nu ne vom opri aici. În 2024, vom beneficia de un număr fără precedent de lansări de vehicule, care marchează reînnoirea Renault Group, și vom continua să ne optimizăm structura de costuri.
În același timp, asigurăm transformarea în profunzime a Grupului, facem pași importanți în îndeplinirea proiectelor noastre majore și accelerăm aplicarea strategiei noastre (în zona) EV și software. Organizația noastră oferă flexibilitate și asigură creșterea performanței, ceea ce reprezintă un atu major într-un context plin de provocări! Aș dori să mulțumesc echipelor pentru aceste realizări. Împreună, dăm naștere unui nou Grup Renault, mult mai eficient și performant, care creează valoare pentru toate părțile interesate”, a declarat Luca de Meo, CEO al Renault Group
CITEȘTE ȘI Lynk & Co se lansează în România și pe alte 11 piețe din estul EuropeiVânzări în creștere
Vânzările mondiale ale Renault Group au crescut cu 9% față de 2022, ajungând la 2.235.000 de unități. În Europa, vânzările au crescut cu 18,6% pe o piață în creștere cu 13,9%.
Dacia s-a clasat pe locul 11 pe piața europeană (autoturisme + utilitare), în creștere cu 4 locuri față de anul precedent. Pe piața europeană de autoturisme, Dacia figurează în top 10. Totodată, Dacia a ocupat locul al doilea pe segmentul de retail în Europa.
Alpine a înregistrat vânzări în creștere cu 22,1% față de 2022. Alpine A110 își menține poziția de lider în segmentul modelelor sport coupé cu 2 locuri din Europa în 2023.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Noi condiții la examenul pentru permisul auto: Proba teoretică, susținută oriunde în țară. Pregătirea practică și cea teoretică, separate și recunoscute între școliVânzările pe piața europeană ale mărcii Renault în segmentul C și în cele superioare au crescut cu 26% față de 2022, reprezentând 42% din mixul de vânzări al mărcii Renault în Europa în 2023 (+ 3 puncte procentuale față de 2022).
Pe segmentul de vehicule electrificate, marca Renault a ocupat locul 3 în Europa, cu vânzări în creștere cu 19,7% față de 2022.
Grupul Renault confirmă că și-a atins obiectivele CAFE în 2023 (autoturisme și vehicule utilitare ușoare) în Europa.
La 31 decembrie 2023, stocurile totale de vehicule noi (inclusiv cele din rețeaua de dealeri independenți) se ridicau la 484.000 vehicule, nivel inferior față de obiectivul companiei și mai mic față de cele 569.000 de vehicule aflate în stoc la sfârșitul lunii iunie 2023.