Continental a anunțat că începe implementarea măsurilor globale pe care le-a anunțat în luna decembrie „pentru a crește eficiența cercetării și dezvoltării în sectorul grupului Auto”. Măsurile presupun și reducerea a aproximativ 1.750 de locuri de muncă în întreaga lume, dar compania precizează că, ulterior, „aproximativ 5.400 de locuri de muncă vor fi afectate de măsurile comunicate pentru eficientizarea administrației”, ceea ce înseamnă că sunt estimate în total 7.150 de locuri de muncă desființate.
„Prin eficientizarea rețelei noastre de cercetare și dezvoltare, vom valorifica sinergiile și vom reduce costurile. Combinat cu concentrarea noastră pe timpii de dezvoltare scurtați și tehnologiile viitoare cu o creștere mare, acest lucru ne va îmbunătăți competitivitatea pe termen lung”, a transmis Philipp von Hirschheydt, membru al Comitetului Executiv și șeful Diviziei Automotive.
Planul de măsuri prevede ca, până la sfârșitul anului 2025, un număr neprecizat dintre cele 82 de locații de dezvoltare și cercetare actuale ale sectorului vizat „vor fi optimizate, infrastructurile existente vor fi mai bine utilizate, prin punerea în comun a unităților de dezvoltare și vor fi valorificate sinergiile în procesele de lucru”.
Se mai precizează că 380 de locuri ce vor fi desființate vor fi la filiala de software Elektrobit.
Măsurile de eficiență vor afecta aproximativ 1.750 de locuri de muncă în întreaga lume, inclusiv 380 la filiala de software Elektrobit. Concedierile vor fi implementate „treptat și cât mai responsabil din punct de vedere social, în conformitate cu condițiile locale”.
De asemenea, compania analizează o consolidare a locațiilor din regiunea Rin-Main.
„Suntem conștienți de impactul asupra angajaților noștri și vom face tot ce ne stă în putință pentru a găsi soluții bune, personalizate împreună cu partenerii noștri sociali”, a declarat Philipp von Hirschheydt.
Continental a elaborat o nouă strategie, denumită „Lead – Focus – Perform”, pe care a prezentat-o în luna decembrie 2023, scopul principal fiind „consolidarea competitivității pe termen lung”.
Sectorul auto al Continental intenționează să își reducă ponderea cheltuielilor pentru cercetare și dezvoltare la mai puțin de 10% din vânzări, pe termen mediu (cu un nivel de aproximativ 12% în 2023). Ținta fixată este de 9% cheltuieli R&D din total vânzări, până în 2028.
Continental precizează că scopul anunțat deja în luna noiembrie, de reducere a costurilor cu 400 de milioane de euro anual, începând din 2025, rămâne în vigoare și stă în spatele acestor măsuri de eficientizare, urmând să afecteze „până la 5.400 de locuri de muncă”.
Grupul Continental are aproximativ 200.000 de angajați în 57 de țări din întreaga lume, dintre care 59.000 în Germania.
Toate cele 5 divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deține șapte unități de producție și patru centre de inginerie și R&D în Timișoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov și Iași. Pe sectorul Automotive, Continental are activități atât pe segmentul de anvelope, cât și pe ContiTEch și Automotive.
Compania Continental a anticipat la finele anului trecut un an 2024 care va aduce o încetinire a pieței de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, cu o creștere de numai 1 – 2 procente, ceea ce va afecta, fără îndoială, activitatea companiei, unul dintre cei mai mari furnizori de componente pentru industria auto.