Înmatriculările de autoturisme din Uniunea Europeană au înregistrat o creștere mare, cu aproape o treime peste cele din anul anterior, în luna martie, depășind din nou un milion de unități înmatriculate într-o singură lună. Toți constructorii și-au majorat vânzările, inclusiv grupul Renault, din care face parte Dacia.
Piața auto din UE a înregistrat o creștere semnificativă de 28,8% a înmatriculărilor de autoturisme, cu un total de 1.087.939 unități raportate de țările membre. Toate cele patru mari piețe din UE și-au majorat vânzările cu procente cu două cifre, ceea ce a contribuit decisiv la rezultatul din martie. Spania, cu 66,1%, și Italia, cu 40,7%, s-au numărat printre țările cu cele mai mari creșteri, dar Germania (16,6%) și Franța (24,2%) au adus de asemenea creșteri mari de volum.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
România și-a menținut creșterea, așa cum a anunțat DRPCIV anterior, cu un total de autoturisme înmatriculate care s-a ridicat la 12.251, ceea ce ne menține pe locul 14 în UE, peste țări precum Ungaria sau Slovacia și sub Grecia ori Portugalia.
De remarcat că România este singura țară din UE care raportează o scădere a înmatriculărilor de vehicule electrice (-2,2%), volumul de 1027 de unități din martie fiind sub cel din martie 2022. Explicația este simplă: achizițiile de mașini electrice au stagnat simțitor în așteptarea startului Programului Rabla, cel mai probabil fiind consemnate doar mașinile cumpărate pe programul din 2022 și livrare în ultimele trei luni.
Pe întreg trimestrul, UE a urcat la 2,65 de milioane de autoturisme înmatriculate, cu 18 procente mai mult decât în urmă cu un an, când piața era afectată profund de criza de semiconductori. Toate țările, cu excepția Suediei și Finlandei, au crescut în acest interval, România având o majorare a pieței peste cea medie din UE, respectiv 27,6%, cu un total de 36.966 unități, cu un segmentul electric (BEV) ce a crescut cu 49%, la 3.140 unități.
Dacia, creștere peste media pieței
Ca urmare a evoluției pozitive a pieței, cu foarte mici excepții, toate mărcile și grupurile afișează creșteri, chiar cu două cifre, în luna martie. Dacia păstrează o poziție privilegiată, cu un avans de 34,9% față de trimestrul similar din 2022, ceea ce a condus la o majorare a cotei de piață la 4,5% în martie, corespunzătoare unui volum de 49.025 unități.
Pe cele trei luni, Dacia are un avans și mai mare, 41,5%, și un volum de vehicule înmatriculate de 136.829 unități, cu o cotă de piață de 5,2%, o performanță pentru marca românească. Vestea bună vine și de la Renault, care reușește să raporteze o creștere de 27,4% în martie și 16,6% pe întreg trimestrul, ceea ce contribuie la un rezultat pozitiv pentru grupul francez care deține Dacia. Cu un total de 285.688 autoturisme, Renault Group își consolidează poziția a treia în UE, între marii constructori, după ce anul trecut fusese depășit temporar de grupul coreean Hyundai – Kia.
CITEȘTE ȘI Vânzări Dacia la nivel global: cea mai mare creștere a cotei de piață, în primul trimestru, cu record de vânzări în FranțaVânzări electrice majorate
Înmatriculările de vehicule electrice cu baterie (BEV) din UE au crescut în martie cu 58%, ajungând la 151.573 de unități și la o pondere de 13,9% în vânzări. Și vehiculele hibrid (HEV) au avut o lună puternică în martie, vânzările crescând cu 38,1%, până la 264.694 de unități, respectiv o cotă de piață de 24,3%.
Pe intervalul ianuarie – martie, piața de BEV a atins un volum total de 320.987 unități, cu 43,2% mai mare decât în urmă cu un an, urcând la o pondere în piața de autoturisme noi de 12,1%.