Automobile Dacia operează, începând de săptămâna trecută, un sistem de distribuție închis de gaze naturale, ceea ce ar putea reduce costurile operaționale ale companiei, în contextul actualei crize a gazelor de la nivelul Uniunii Europene (UE), aflată în căutarea de surse alternative celor rusești, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Potrivit legislației, “sistemul de distribuție închis este acel sistem prin care se distribuie gaze naturale într-o zonă industrială, comercială sau de servicii comune, limitată din punct de vedere geografic, și care nu alimentează clienții casnici, dacă, din rațiuni de organizare tehnologică, activitățile derulate de utilizatorii sistemului respectiv sunt integrate sau sistemul respectiv asigură gazele naturale în principal către proprietarul sistemului, operatorul sistemului sau un operator economic afiliat acestora”.
În urmă cu 6 ani, în mai 2017, ANRE adoptase o decizie privind acordarea autorizației de înființare a instalațiilor de gaze naturale comprimate pentru vehicule – GNC societății Automobile-Dacia SA, instalații care urmau a fi amplasate la Mioveni.
Compania pare că a renunțat la această idee, în prezent producând doar vehicule cu GPL, motorizarea acestora fiind însă externalizată.
Un autovehicul care funcționează cu gaz natural comprimat este o alternativă ecologică la automobilele tradiționale. GNC-ul este utilizat în special la alimentarea vehiculelor de mari dimensiuni, precum transportul în comun.
La mijlocul anului 2020, primăria Capitalei a anunțat un ”proiect în premieră națională”, respectiv transformarea a 600 de vehicule vechi ale STB în autobuze cu GNC, cu normă de poluare euro 6, și troleibuze.