Modelul de clasă B al mărcii Renault a primit un face-lift la jumătatea vieții, astfel că mașina are acum un design mai proaspăt, care preia o parte din elementele de pe Astral și introduce totodată câteva detalii complet noi pentru marcă.
Designerul Gilles Vidal continuă transformarea mărcii Renault cu toate modelele sale, rând pe rând, pentru a duce aspectul mașinilor în direcția „Nouvelle Vague”, impusă de noul șef al grupului, Luca de Meo.
Chiar dacă în teorie sunt folosite expresii complicate, cum ar fi „convingător și elegant”, „șic și distins”, în mod practic putem spune că cea mai importantă transformare a lui Clio este cea estetică în zona frontală, acolo unde farurile s-au îngustat după modelul celor regăsite la Austral și Espace. În schimb, dispare pentru prima dată în era lui Laurens van den Acker semnătura luminoasă în formă de virgulă, care a fost înlocuită cu două linii ce reiau tema rombului din logo.
Acesta urmează, după cum spun cei de la Renault, un nou ciclu de design, care introduce așadar un nou limbaj de design.
„Noile linii armonioase, exacte și eficiente conferă noului Clio un caracter mai izbitor și îl fac un simbol de statut vibrant, cu o senzație mai emoțională”, mai descriu reprezentații companiei aspectul micului Clio.
CITEȘTE ȘI FOTO Ford din 1914 dus la verificări, la Registrul Auto RomânDin punct de vedere al tehnologiilor, mici modificări s-au petrecut la nivelul diplayurilor digitale, extinse pe toate versiunile, cu dimensiuni între 7 și 10 inci, în funcție de echipare. De asemenea, o nouă versiune, Esprit Alpine, vine ca vârf de gamă, pentru a populariza brandul Alpine, pe de o parte, și, în plus, pentru a genera marje de profit mai mari. La capitolul motorizări, vedeta va fi motorul full hibrid E-Tech 145, care a fost disponibil și până acum, acesta fiind versiunea Renault a motorului de pe Jogger. Pe lângă acesta, TCe 100 LPG, echivalentul ECO-G de la Dacia, precum și clasicele TCe 90 și SCe 65, motorul entry-level, sunt ofertele alimentate cu benzină. Pe diesel, rămâne disponibil dCI 100, de 100 CP, cu cutie manuală.
CITEȘTE ȘI Vânzările de mașini electrice din România au crescut rapid în primul trimestru, deși mașinile din Programul Rabla nu sunt încă vizibile
Noutatea la capitolul motorizări este dispariția propulsorului plug-in hybrid, care nu mai apare în lista anunțată de producător și despre care informațiile neoficiale spun că va dispărea din ofertele mărcii și pe celelalte modele.