Înmatriculările de autovehicule din România au crescut și în luna mai, cu aproape 15 procente, segmentul de autoturisme, cel mai consistent, având o creștere și mai mare, de peste 24%.
România a depășit pragul de 10.000 de autoturisme noi înmatriculate în luna mai, după foarte multe luni în care volumul a stat sub acest prag, principalul motiv fiind programul Rabla, care a împins puternic de la spate vânzările. Totalul pieței de vehicule noi, în care intră și vehiculele comerciale și alte vehicule a fost de 14.792, cu 14,20% mai mare decât anul trecut, potrivit datelor DRPCIV.
Dacia, liderul pieței, a raportat în ultima lună 2.990 de autoturisme înmatriculate, fiind urmată de Toyota, cu 962 de unități, Ford, 823 de unități, și Skoda, 703 unități.
Cele mai vândute modele noi în luna mai (după înmatriculări), au fost Dacia Logan, 1250 unități, Dacia Duster, 502 unități, Dacia Sandero, 436 unități, Dacia Spring, 426 unități, și Ford Puma, 341 unități, astfel că, potrivit datelor analizate de Profit.ro, pentru prima dată în istorie, primele cinci locuri sunt ocupate de modele fabricate în România (cu excepția Spring, care este însă vândută de o marcă românească). Alte două modele Dacia, Jogger și Lodgy, s-au clasat pe locurile 7 și 10. Dintre modelele de import, cele mai vândute au fost Hyundai Tucson, Renault Megane, Toyota C-HR și Skoda Kodiq.
După cinci luni, România a înmatriculat 47.645 de autoturisme, cu aproape 33% mai multe decât în 2021, adică o creștere de peste 11.000 de unități.
Cele mai multe autoturisme noi înmatriculate au fost înregistrate, în acest an, de Dacia, cu 12.616 unități, iar pe locurile următoare s-au clasat Hyundai, care devine o marcă tot mai puternică pe piața locală (3.921 unități), Ford (3.699 unități) și Toyota (3.565 unități).