Constructorul bavarez de automobile BMW își continuă cursa de electrificare cu un nou model, al patrulea, care a fost dezvoltat împreună cu versiunea bazată pe propulsie cu motoare termice. Este vorba despre iX1 și X1, cel mai mic SUV din gamă.
BMW X1 a ajuns la a treia generație, după 13 – 14 ani de la prima sa apariție în gama mărcii, iar odată cu această nouă generație mașina oferă în premieră o propulsie exclusiv electric. Designul noului model nu urmează calea lui i7/Serie 7, ci rămâne în zona ceva mai confortabilă a exterioarelor regăsite pe celelalte modele din gamă, însă mașina pare acum mai agresivă, mai bine proporționată și aduce ceva mai mult spațiu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Motorizările cu combustie vor fi deopotrivă benzină și diesel, iar ele vor rămâne pentru multă vreme dominante în vânzările acestui model. Vor fi oferite la lansare câte două motoare pentru fiecare tip de combustibil. Printre ele se vor regăsi și motoare mild-hybrid, pe 48 de volți, cu motoare electrice integrate în transmisie, pentru recuperarea energiei și pentru un plus de putere. Pentru amatorii de benzină, vor fi disponibile xDrive23i, echipat cu motor cu patru cilindri, cu o putere maximă de 160 kW/218 CP (motor termic de 150 kW/204 CP și motor electric integrat de 14 kW/19 CP) și sDrive18i, propulsat de un motor cu trei cilindri, care dezvoltă 115 kW/156 CP. Pentru cei care doresc motoare diesel, xDrive23d va oferi o putere maximă de 155 kW/211 CP (motor termic de 145 kW/197 CP și motor electric de 14 kW/19 CP), dar sDrive18d va asigura 110 kW/150 CP.
Spațiul de depozitare este specific clasei compacte, cu 540 litri standard și 1.600 de litri cu scaunele rabatate.
Versiunea electrică, iX1, are în centru o pereche de motoare pe puntea față și spate cu o putere combinată de 230 kW/313 CP și un cuplu total de 494 Nm. În aceste condiții, iX1 xDrive30 va avea o accelerație de la 0 la 100 km/h foarte bună, de 5,7 secunde.
CITEȘTE ȘI FOTO - SURPRIZĂ la Dacia Duster 3În spatele motoarelor va fi disponibilă o baterie de înaltă tensiune cu o capacitate netă de 64,7 kWh, ceea ce înseamnă o autonomie de 413 - 438 de kilometri.
Ulterior, BMW va pregăti și motorizări PHEV, cu încărcare, care vor oferi un consum mult mai mic și posibilitatea de rulare exclusiv electric, pe distanțe scurte.
La interior, X1 vine cu cea mai nouă generație a BMW iDrive, integrat în Live Cockpit Plus, oferit standard clienților acestui model. Bazat pe sistemul de operare BMW 8, acesta cuprinde ecran central curbat BMW cu grafica și structura de meniu de ultimă generație, împreună cu Asistentul Personal Inteligent BMW. Întregul display prezent va cuprinde monitorul instrumentarului de bord de 10,25 inci (26,04 cm) și displayul central cu diagonala ecranului de 10,7 inci (27,18 cm).