WeRide este una dintre cele mai avansate companii specializate în transportul de persoane cu ajutorul robotaxi-urilor, având operațiuni extinse în China. Săptămâna aceasta, WeRide a prezentat oficial noul vehicule GXR, descris ca fiind cel mai spațios robotaxi din lume.
WeRide, cel mai dezvoltat producător de vehicule de transport persoane fără șofer, care are deja în portofoliu automobile cu grad de autonomie de la Level 2 la Level 4, a prezentat în premieră noul Robotaxi - GXR, cu un spațiu oferit pasagerilor fără precedent.
WeRide spune că a acumulat deja peste 1.800 de zile de operațiuni publice în serviciile de robotaxi și a reușit să dezvolte cu ajutorul propriilor hardware și software cel mai nou model pe care îl pune în circulație, GXR echipat cu sistemul Sensor Suite 5.6 și platforma de calcul de înaltă performanță HPC 2.0. Acesta este capabil să gestioneze cu ușurință orele de vârf de trafic, condițiile de trafic mixte și conducerea de mare viteză pe timp de noapte.
Modelul GXR de serie este echipat cu un sistem de redundanță extins, inclusiv arhitectură, șasiu F-O steer-by-wire, unități de calcul și sisteme de frânare, care reușesc să prevină defectarea sistemului și asigură o protecție completă a pasagerilor.
Sistemul de control Sensor Suite 5.6 are un design aerodinamic și compact, cu peste 20 de senzori, inclusiv LiDAR de înaltă performanță, cu costuri reduse, camere de înaltă definiție și dinamică și un set de navigație inerțială RTK de înaltă precizie, cu percepție de 360° fără unghi mort și detectare frontală de 200 de metri.
Mașina are o lungime de 5.018 mm, o înălțime interioară a cabinei de 1.340 mm și un ampatament de 3.100 mm. Este primul automobil fără șofer care a eliminat scaunul pasagerului din față, obținând cea mai mare "eficiență a spațiului" din industria robotaxi.
CITEȘTE ȘI Fabrica din Botoșani ce produce pentru Chicco a semnat actele de închidere și concediere de angajați, operațiuni anunțate în primăvară GXR se remarcă și prin utilizarea unui design ascuns al stâlpului B din lume, permițând ușii din față și ușii laterale glisante să se deschidă simultan, ajungând până la 1.831 mm lățime și 1.285 mm înălțime, creând o intrare extinsă pentru pasageri. O zonă de bagaje de mână este desemnată pentru a găzdui cel puțin un rucsac și o valiză de 22 de inci. Pasagerii pot încărca bagajele și se pot îmbarca în vehicul cu o singură deschidere a ușii, în timp ce cambina are un design cu margini moi, care să protejeze pasagerii în timpul accesului.
Mașina mai dispune de semnalizări ale ieșirilor de urgență la fiecare ușă, are un buton ggenerl de oprire de urgență și un ciocan de siguranță pentru situațiile extreme.
Călătoria cu GXR se face prin intermediul aplicației proprii, prin selectarea unui punct de preluare și a celui de destinație. GXR poate fi comandat pentru călătorii scurte, pentru vacanțe cu familia sau pentru alte tipuri de călătorii.
După China, WeRide și-a extins amprenta în Orientul Mijlociu, unde operează cea mai mare flotă de robotaxi.
Tesla, care a încercat să fie unul dintre pionierii dezvoltării de servicii de robotaxi, are deja o întârziere majoră față de principalii rivali. În afară de WeRide, Waymo are deja operațiuni de robotaxi în SUA, în mai multe orașe, iar VW, prin MOIA, se pregătește să pună în circulație prima flotă de ID.Buzz fără șofer, în Hamburg, Germania, chiar în această iarnă. Cybercab, proiectul Tesla, s-a dovedit a fi doar o încercare de marketing fără consistență, mașina prezentată fiind de fapt o combinație între Model Y și Cybertruck, cu numai două locuri și fără spațiu pentru multe bagaje.