Nasser Al-Attiyah, unul dintre piloții echipei Dacia Sandriders, a devenit campion mondial pentru a treia oară, în echipamentul Dacia, la finaluL Raliului Marocului. Sebastian Loeb a câștigat și etapa a cincea.
Raliul Marocului a fost un succes uriaș pentru Dacia, la prima sa participare într-o competiție de Rally Raid. Cu trei etape câștigate din cinci și cu clasări în primele poziții în toate cele cinci etape, echipa Dacia a depășit rivalele mult mai experimentate, Ford sau Toyota și arată că este pregătită pentru marea încercare din ianuarie, Raliul Dakar.
Sebastian Loen a câștigat etapa a cincea a Raliului Marocului la volanul Dacia Sandrider, iar Nasser Al-Attiyah a părut că nu forțează, având deja asigurată victoria în clasamentul general, el încheind pe locul 6, în urma colegei sale Cristina Gutierrez, care nu a avut un parcurs la fel de bun precum celelalte două, dar a arătat că are potențial.
În cele cinci zile, echipajele au parcurs un total de 1.360 km de probe speciale și 855 legături, adică 2.215 km de la start la finish.
Dacia Sandriders este numele echipei Dacia din acest Raliu, iar numele mașinii cu care concurează este Sandrider, o mașină dezvoltată de Renault Group împreună cu specialiștii ProDrive. Raliul Marocului a fost ultima etapă din acest an în Campionatul Mondial de Rally Raid.
Pentru Dacia Sandrider, Raliul Marocului este prima competiție oficială în care participă, până acum fiind derulate doar teste, în Franța și, în ultimele săptămâni, în Maroc, în condiții de deșert, similare cu cele din timpul raliului, dar și cu cele din Raliul Dakar, la care urmează să participe la începutul anului viitor.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO We, Robot: Elon Musk a venit la evenimentul Cybercab însoțit de un robot fakeRaliul Dakar începe chiar în primele zile ale lunii ianuarie, cu recunoașteri pe 1 ianuarie și start pe 3 ianuarie. Dacia și-a propus să câștige Dakar, în următorii doi ani, de aceea a ales să colaboreze cu Prodrive, pentru a dezvolta mașinile de concurs.
Mașina Dacia Sandrider a fost dezvoltată pe structura modelului BRC Hunter T1+ de la Prodrive, împreună cu echipa Alpine Racing. Designul acestui model a fost inspirat de conceptul Dacia Manifesto, prezentat public în urmă cu doi ani, la Paris.
Mașina are un șasiu tubular, o caroserie de fibră de carbon și este propulsată de un motor V6 de 3.0 litri, biturbo, care atinge o putere maximă de 359 CP și un cuplu maxim de 539 Nm. Cutia de viteze este una de tip secvențial, cu șase trepte, iar jantele anvelopelor speciale au 17 inchi. Mașina are 4,14 metri lungime, similar cu un SUV de clasă B, dar are o lățime de 2,30 metri și o înălțime de 1,81 metri, cu un ampatament de 3 metri, având console foarte scurte, de 59 și, respectiv, 55 cm.