Startup-ul american Cruise Automation, specializat în dezvoltare de taxi-uri autonome, se pregătește de producția de serie în uzina din Detroit a General Motors, care a devenit acționar principal în 2022.
Afacerea cu vehicule fără șofer Cruise Automation, lansată ca startup în 15 și susținută financiar de mai multe companii, inclusiv General Motors, se pregătește să producă în serie modelul Origin, primul automobil de tip taxi fără șofer produs pe scară largă pentru utilizare civilă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania a efectuat o serie de teste ample și are vehicule care circulă pe anumite porțiuni de șosea din San Francisco, Phoenix și Texas, însă acum trece la o nouă etapă, în care vrea să-și scaleze întreaga afacere.
Cruise are ca acționar majoritar General Motors încă din 2018, însă acum constructorul american a ajuns la 80% din acțiuni, ca urmare a achiziției pachetului deținut de SoftBank. De asemenea, GM a anunțat anul trecut că va onora investiția de 1,35 miliarde de dolari asumată anterior de SoftBank, pentru lansarea în producția de serie a vehiculelor Origin. Mai dețin pachete minoritare în companie Honda, Microsoft și Walmart.
Mașinile fără șofer dezvoltate de Cruise nu au un post de conducere, deci nici volan sau alte instrumente de comandă, ele fiind acționate exclusiv de computer pe baza tehnologiilor de supraveghere și analiză a mediului, inclusiv cu ajutor unor hărți ale șoselelor pe care circulă, în sistem geofence.
Reprezentanții companiei sunt de părere că există o piață uriașă pentru robotaxi, atât pentru transportul persoanelor, cât și pentru cel de livrare de mărfuri. Kyle Vogt, CEO al Cruise, spune că oamenii vor avea nevoie tot mai mult de vehicule autonome, diferite de ceea ce știm astăzi că sunt autoturismele cu conducere autonomă. „Oamenii vor continua să aibă mașini personale dar vor vrea să trimită robotaxi-urile pentru a lua copiii de la școală sau pentru a le aduce produsele de la băcănie”. El spune că va fi nevoie de o densitate foarte mare de mașini în orașe, pentru ca un client să nu fie nevoit să aștepte 30 de minute pentru a veni un robotaxi.
CITEȘTE ȘI Dacia are peste 30% din piața de mașini cu GPL din Germania. Jogger se bate cu nume grele ale industriei germaneVehiculul Origin va fi folosit într-o primă fază pentru livrări de produse. El va intra în producția de serie în acest an și va prelua până la cinci comenzi de livrare de mărfuri pentru o călătorie. Va fi echipat cu spații de livrare securizate cu coduri de autentificare, în genul easybox-urilor.
Vor exista și versiuni de pasageri, cu până la șase locuri, dar și versiuni de transport pentru persoane cu nevoie speciale.