Constructorul german premium Mercedes-Benz a reușit să încheie trimestrul I al acestui an cu o creștere a vânzărilor, susținută în special de segmentul de top și de cel al mașinilor entry, precum și de electrice.
Mercedes-Benz anunță că a obținut „rezultate solide” în inatervalul ianuarie – martie, deși criza de semiconductori nu s-a încheiat definitiv. Creșterea din primul trimestru a fost de 3 procente, cu un volum total de 503.500 vehicule, segmentul Top-End având un avans de 18% (91.800 unități) iar cel de vehicule electrice de aproape 90%, acesta din urmă vând un volum total înregistrat de 51.600 unități, corespunzător unei cote de 10% din totalul vânzărilor mărcii.
Segmentul de bază al mărcii, așa numitul „core segment”, care include cele mai multe dintre modelele producătorului, a înregistrat o scădere de 11%, cu un volum de 248.400 vehicule vândute, rezultatul având mai multe cauze, între care schimbările de generații pentru unele dintre modelele-cheie. C Class rămâne automobilul cel mai vândut al mărcii, cu 80.800 unități, în creștere cu 34%, în timp ce E Class a pierdut clienți (-6%), în așteptarea lansării noii generații.
Segmentul entry, cel al mașinilor premium accesibile, a creșscut la 163.300 unități, cu 27%, în special cu ajutorul micului SUV GLB, cu 37.500 unități și creștere de 52%.
CITEȘTE ȘI Producția de autoturisme din România a scăzut în martie, după oprirea EcoSport la Craiova, dar rămâne peste nivelul din 2022 după primul trimestruRezultatele pe regiuni arată o majorare a vânzărilor în Europa, cu 8 procente, cu un volum total de 163.900 unități, pe fondul unei creșteri mari a cererii pe segmentul Top-End, dar și în Asia, inclusiv China, cu 3%, cu un volum total de 247.700 vehicule, cifre care mențin această piață pe primul loc în vânzările mărcii.
Și vânzările diviziei de vehicule comerciale, Mercedes-Benz Vans, au crescut în primul trimestru, cu 12%, ajungând la 98.900, un record pentru trimestrul ianuarie - martie.