Firea verifică supralărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză

Firea verifică supralărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză
Profit.ro
Profit.ro
scris 10 aug 2019

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, anunță că a verificat stadiul proiectului de supralărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză. Proiectul noii șosele presupune lărgirea la 4 benzi, două pentru fiecare sens de circulație, a arterei de 1,8 km lungime, între Șoseaua Petricani – Nod A3 și Calea Floreasca. Fiecare bandă va avea 3,5 metri lățime, iar trotuarele vor include și o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 1,5 metri pentru fiecare sens.

„Lucrările la obiectivul de investiții Supralărgire Șoseaua Fabrica de Glucoză avansează! Încă un proiect relansat în mandatul meu, după ce, anterior, a stagnat timp de 6 ani! Am verificat stadiul proiectului de supralărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză. Lucrările au avansat în ultimele luni. Pana cum, 70% dintre rețelele edilitare au fost relocate și modernizate. Este vorba despre cel mai important obiectiv de investiții din zona de nord, care face parte dintr-o serie de de proiecte de infrastructură integrate, pe care le realizăm pentru a fluidiza traficul în Capitală pe traseul nord-sud”, a scris, potrivit News.ro, Firea pe pagina sa de Facebook.

Urmărește-ne și pe Google News

Primarul Capitalei precizează că acesta este un alt proiect deblocat de actuala administratie: „deși inițiat în anul 2010, proiectul a stagnat mulți ani, dar în primul an de mandat am reușit să rezolv tot ce a împiedicat atâția ani semnarea contractului”.

Ea spune că proiectul a fost modificat și actualizat, pentru a fi adus la zi, întrucât este o zonă cu o rapidă dezvoltare imobiliară, în care funcționează multinaționale și care s-a aglomerat semnificativ în ultimii ani.

Firea menționează că pe parcursul realizării lucrărilor a suplimentat echipajele de poliție locală, pentru a asigura fluidizarea traficului.

În postarea sa, Gabriela Firea precizează stadiul lucrărilor la acest moment:

Lucrările pentru ridicarea zidului de sprijin al noii artere de circulație sunt aproape finalizate. Se lucrează în continuare la viitoarea canalizare pluvială, iar relocarea stâlpilor de electricitate este aproape finalizată.

Pe tronsonul cuprins între Calea Floreasca și strada Barbu Văcărescu a fost finalizat zidul de sprijin, a fost realizată decopertarea pe jumătate din lungime, iar umplutura cu balast a ajuns la peste 40%. De asemenea, au fost finalizate umpluturile la cotele de fundare și drenurile aferente zidurilor de sprijin.

În ceea ce privește tronsonul dintre strada Barbu Văcărescu și Șoseaua Petricani, constructorul a luat decizia reproiectării, cu costuri minime de expropriere și execuție, a intersecției din zona străzii Chefalului.

Au fost finalizate toate demolările, iar zidul de sprijin este ridicat în proporție de peste 85%. Pe sensul închis circulației auto au fost efectuate decopetări, săpături în vederea permiterii accsului la rețele, umpluturi la cotele de fundate și au fost începute lucrările pentru realizarea drenurile aferente zidurilor de sprijin.

Relocarea rețelelor de utilități publice continuă. Într-un stadiu avansat se află lucrările la rețeaua de apă și canalizare, dar și la rețeaua de gaze naturale.

Proiectul noii șosele presupune lărgirea la 4 benzi, două pentru fiecare sens de circulație, a arterei de 1,8 km lungime, între Șoseaua Petricani – Nod A3 și Calea Floreasca. Fiecare bandă va avea 3,5 metri lățime, iar trotuarele vor include și o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 1,5 metri pentru fiecare sens.

Intersecțiile pe care Șoseaua Fabrica de Glucoză le traversează vor fi reconfigurate și va fi realizată racordarea la sensul giratoriu din zona Autostrăzii A3. De asemenea, vor fi amenajate noi spații verzi, iar iluminatul stradal va fi modernizat. 

Proiectul prevede și amenajarea de parcări, a două drumuri colectoare și semaforizare pe anumite segmente.

Dirigenția de șantier este realizată de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă București.

Executarea lucrărilor este realizată de asocierea Straco Grup - Tracon - Primacons Group, iar costul actualizat se ridică la circa 48 milioane lei fără TVA.

viewscnt
Afla mai multe despre
infrstructură
pipera
capitală
firea