GfK: Piața românească a bunurilor de folosință îndelungată a crescut în primul semestru cu 10,5%, la 1,18 miliarde euro

GfK: Piața românească a bunurilor de folosință îndelungată a crescut în primul semestru cu 10,5%, la 1,18 miliarde euro
scris 17 aug 2017

Vânzările de bunuri de folosință îndelungată din România au crescut în primul semestru din acest an cu 10,5% față de aceeași perioadă din 2016, până la 1,177 miliarde euro, potrivit studiului de piață GfK Temax, publicat joi, care mai arată că sectorul telecomunicațiilor și cel al electrocasnicelor mici au înregistrat cele mai mari creșteri, de 19,1% față de aceeași perioadă din 2016.

În categoria bunurilor de folosință îndelungată intră produse precum aspiratoare, frigidere, mașini de spălat, televizoare, calculatoare, laptopuri, telefoane mobile, tablete, imprimante și aparate foto, potrivit News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit studiului, în primul semestru din acest an piața telecom a ajuns la 460 milioane euro, în creștere cu 19,1% față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul în care vânzările de smartphone-uri cu diagonale medii și mari au avut creșteri de două cifre.

În cazul electrocasnicelor mici, piața a crescut în primele șase luni din 2017 tot cu 19,1%, până la 91 milioane euro, reiese din datete GfK. Cea mai mare categorie de produse, aspiratoarele, a înregistrat o creștere de două cifre.

Arctic investește peste 100 milioane euro într-o fabrică nouă din Dâmbovița. Compania va crea 480 de locuri de muncă CITEȘTE ȘI Arctic investește peste 100 milioane euro într-o fabrică nouă din Dâmbovița. Compania va crea 480 de locuri de muncă

A altă creștere importantă a fost înregistrată în domeniul foto. În primele șase luni, piața aparatelor foto a crescut cu 14,7%, până la 12 milioane euro. Vânzările de camere foto digitale au avansat semnificativ, în special pe segmentul celor fără zoom, al căror preț mediu a crescut.

Piața electronicelor a crescut în valoare cu 10,4% în primul semestru din acest an, față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 186 milioane euro, susținută de cererea mai mare de televizoare.

”Piața de TV a înregistrat o creștere ușoară, datorată în principal creșterilor pe segmentele de peste 40 de inchi. Segmentul Smart TV a crescut, alături de cel al TV-urilor cu rezoluție de tip Ultra HD. Ca urmare, se observă o creștere a prețului mediu”, se arată în studiu.

Piața elecrocasnicelor mari a înregistrat un avans de 5,3%, până la 239 milioane euro.

”Piața de electrocasnice mari a încetinit ritmul de creștere, categoriile emergente (electrocasnicele incorporabile) fiind singurele care au înregistrat creșteri de două cifre”, se arată în studiu.

Piața sistemelor IT a înregistrat o scădere de 2,1% în primele șase luni, până la 176 milioane de euro, în contextul în care piața de desktop-uri a înregistrat o scădere minoră, iar perifericele au înregistrat cele mai mari rate de creștere, urmate de monitoare.

Piața dispozitivelor de printare a scăzut în primul semestru cu 19,4%, până la 14 milioane de euro, în condițiile în care dispozitivele cu tehnologie laser au continuat să înregistreze scăderi de două cifre.

viewscnt
Afla mai multe despre
gfk
studiu
bunuri
vanzari