Românii care preferă destinațiile calde și exotice în perioada sărbătorilor de iarnă au început să-și mute vacanța cu două săptămâni mai târziu, după ce au constatat că pachetele sunt cu 3-400 de euro mai ieftine în ianuarie față de sfârșitul lunii decembrie, potrivit agenției Eturia, unul dintre cei mai importanți turoperatori pentru vacanțe exotice. Mulți dintre turiștii care în anii trecuți alegeau destinații de ski în perioada sărbătorilor de iarnă se reorientează acum către vacanțe exotice la preț redus, în ianuarie.
Noul trend pentru românii care vor să călătorească în destinații exotice cu bugete reduse cu cel puțin 20% este să "mute" vacanța de Revelion în luna ianuarie. India, Thailanda, Cuba, Republica Dominicană și Maldive sunt doar câteva dintre destinațiile căutate de români pentru începutul anului 2018. Daca Revelionul la plajă rămâne vacanța preferată de românii care caută destinații exotice pentru sărbătorile de iarna, luna ianuarie devine din ce în ce mai interesantă pentru turiștii care vor să economisească 3-400 de euro de persoana pentru astfel de concedii.
"Românii au început să urmărească ofertele speciale, iar perioada sărbătorilor de iarnă și prima luna din an nu fac exceptie, astfel ianuarie fiind full sezon, pentru că prețurile sunt cu 20% mai mici față de cele din finalul de an. Astfel, un circuit în India poate ajunge la 1.290 de euro/persoană, iar un circuit în Mexic, de 11 zile, costă 2.190 de euro/persoană. În acest an am constatat că mulți dintre turiștii care alegeau destinațiile de ski și-au îndreptat atenția pentru sejururi la plajă, nu de Revelion, ci în prima luna din an", declară Sorin Stoica, co-proprietar Eturia.
CITEȘTE ȘI Un sfert dintre vacanțele de Revelion în destinații exotice au fost deja rezervate. Cât costă acum o astfel de vacanțăÎnființată în anul 2007, Eturia este prima agenție "tailor made" din România. Astăzi, compania pune la dispoziția turiștilor români vacanțe exotice personalizate în peste 120 de destinații din întreaga lume, dar și vacanțe cu plecări. În anul 2016, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, iar in 2017 se estimează o crestere de 40%.