MOL România mizează pe creșterea vânzărilor de bunuri de consum în benzinăriile sale.
Benzinăriile intră în concurență cu supermarketurile și vor să vândă cât mai mult pe lângă carburanți, astfel că produsele non-fuel câștigă teren în stațiile "Fresh corner", cu vânzări în creștere, chiar de peste două ori mai mari în cazul cafelei, au declarat pentru News.ro reprezentanții MOL România, estimând că aceste produse vor urca semnificativ încasările în următorii ani, "cu un ritm de peste două cifre".
"Ne așteptăm la rezultate și mai bune pe viitor. Grupul MOL estimează că vânzările non-fuel în benzinării vor crește semnificativ în următorii ani, cu un ritm de peste două cifre. În prezent, ponderea vânzărilor de produse, altele decât carburanții, în vânzările medii pe stație, este de asemenea exprimată cu două cifre", au afirmat reprezentanții companiei pentru News.ro. De altfel, noul concept de retail "Fresh corner" urmează să fie extins.
În prezent, MOL are opt stații de tip "Fresh corner" în România și intenționează să implementeze conceptul în alte 40 de stații pe plan local. Compania are totodată în plan să își extindă rețeaua de benzinării din România. "Vom continua să implementăm strategia noastră de creștere pe termen mediu și lung în România, atât prin extindere organică, cât și prin eventuale achiziții. Atunci când vor apărea oportunități de achiziție le vom analiza cu atenție, din perspectiva criteriilor de investiții ale Grupului MOL", precizează oficialii companiei petroliere.
Pentru acest an, MOL vrea să deschidă în total peste 10 stații de carburant în România, inaugurând deja patru unități de la începutul anului. "MOL are o strategie de creștere pe termen mediu și lung pe piața românească, pentru că noi credem în potențialul acestei piețe. Pe lângă achizițiile de rețele pe care le-am făcut, ultima finalizată în luna februarie 2015, am deschis benzinării noi în fiecare an", spun oficialii companiei.
Ei adaugă că MOL va continua să implementeze strategia de creștere și "cu siguranță" va deschide benzinării noi și anul viitor. "Este prematur acum să avansăm un număr pentru 2017, întrucât proiectele de investiții nu au fost încă definitivate", precizează aceștia.
La finele lunii martie, rețeaua MOL România includea 206 stații. Anul trecut, MOL a investit peste 15 milioane de euro în capacități logistice și extinderea rețelei, excluzând valoarea tranzacției de preluare a rețelei concurente. "Și în 2016 avem un buget de investiții care depășește 10 milioane de euro. Pe lângă noile stații, dezvoltările logistice și cele ale capacităților online, unul dintre cele mai importante proiecte de investiții pentru acest an este extinderea noului concept de retail Fresh corner. Acesta reprezintă punctul central al noului concept de magazin din benzinăriile MOL, care acordă o mai mare importanță produselor alimentare proaspete, cumpărăturilor pentru acasă și sortimentelor de cafea", subliniază reprezentanții MOL.