Compania de transport și distribuție Aquila a cooptat în acționariatul său cei mai mari jucători din piața românească de fonduri private.
Ce așteptări au băncile în legătură cu veniturile clienților în perioada următoare, produsele bancare ale viitorului, ce se va întâmpla pe bursă și cu RCA anul viitor, alături de multe alte teme, va fi anunțat la Videoconferința Profit Financial.forum - Finanțăm repornirea economiei - Ediția a IV-a.
Videoconferința, programată pentru 8 decembrie, va fi organizată cu sprijinul Garanti BBVA, Philip Morris România, UniCredit Bank, Alpha Bank, Banca Transilvania, CEC Bank, Depozitarul Central, Evergent Investments, ING Bank, Institutul de Studii Financiare, Grupul Nordis, SIF Banat-Crișana, SIF Muntenia, urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV.
Detalii AICI
Acțiunile liderului pieței de distribuție a bunurilor de larg consum din România Aquila Part Prod Com (AQ) au fost cumpărate masiv de fonduri de pensii administrate de cele mai mari companii din piața de profil. Fonduri ale NN și Alianz dețin împreună aproape 15% din titlurile societății.
Astfel, prin 5 entități, din care cea mai importantă este fondul de la Pilonul II cu contribuții obligatorii, NN are o participație de 17,65 milioane acțiuni Aquila, reprezentând 8,83% din capitalul social al companiei. La prețul de 5,5 lei/acțiune al ofertei publice primare, valoarea pachetelor se ridică la 97,10 milioane lei (19,62 milioane euro).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV One United Properties așteaptă investiții automate de 10 milioane de dolari din includerea în indicii FTSE. „Ne dorim să fim pe radarul investitorilor globali.“Cei de la Allianz au cumpărat un număr de 11,67 milioane acțiuni, echivalent cu 5,83% din totalul titlurilor Aquila. Cele 3 vehicule financiare, AZT Viitorul Tău, AZT Moderato și AZT Vivace, au dețineri cumulate de 64,17 milioane lei (12,97 milioane euro).
Achizițiile au fost realizate la un nivel al indicatorului P/E, care raportează prețul de piață la profit, de 18, dacă avem bază de raportare profitul net de 60 milioane lei obținut în anul 2020. În același exercițiu financiar, cifra de afaceri a fost de 1,79 miliarde lei. La nivelul primului semestru din 2021, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 901 milioane lei și un profit net de 21 milioane lei.
Operațiunea de listare s-a ridicat la 367 milioane lei (74 milioane euro), „cea mai mare ofertă publică inițială făcută de o companie privată din România la Bursa de Valori București”, așa cum a amintit, la evenimentul de la deschiderea ședinței de tranzacționare, Adrian Tănase, directorul general al operatorului de piață BVB. El spune că cele 20 de companii care s-au listat în acest an au o valoare agregată a capitalizărilor bursiere de 1,1 miliarde euro.
CITEȘTE ȘI Acțiunile One United Properties și TTS intră în structura indicilor FTSE pentru piață emergentă. Noi bani ai investitorilor de portofoliu sunt așteptați în RomâniaInvestitorii instituționali au primit 85% din pachetul de acțiuni pus în vânzare, în timp ce restul a fost alocat către investitorii individuali. Jean Dumitrescu, director pentru relația cu investitorii a Aquila, menționase încă din ziua listării printre participanți atât investitori străini, cât și fonduri de pensii.
Activitățile principale ale Grupului (format din AQUILA și filialele sale Printex S.A. (în România) și Trigor AVD SRL (în Republica Moldova)) constau în distribuția, logistica și transportul bunurilor de larg consum pe canalele de distribuție Retail și HORECA pentru furnizori globali, precum: Unilever, Mars (Wrigley), Ferrero, Philips, Essity, Coca-Cola, Lavazza, Upfield, IFFCO.
Grupul înființat în anul 1994 de antreprenorii prahoveni Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile are o rețea de distribuție în peste 67.000 puncte de vânzare, cu prezență pe canale precum Retail Tradițional (circa 58.000 puncte de vânzare), Retail Organizat (peste 4.500 puncte de vânzare) și HORECA (circa 5.000 puncte de vânzare). Activitatea de distribuție desfășurată de AQUILA acoperă circa 90% din universul pieței de Retail Tradițional și Retail Organizat din România, având capabilități de distribuție a produselor din toate categoriile de temperatură.
CITEȘTE ȘI Electrica cumpără, într-o tranzacție de 35 milioane euro, acțiuni în cinci societăți care dețin și operează centrale electrice fotovoltaiceGrupul este prezent în Republica Moldova prin Trigor AVD, companie care are ca principale domenii de activitate distribuția, depozitarea și transportul național și internațional al bunurilor de larg consum. Principalii furnizori ai Trigor AVD sunt: Unilever, Kimberly Clark, Tchibo și Ferrero. La data de 30 iunie 2021, Trigor AVD avea un portofoliu cu peste 3.000 de clienți.
Complementar distribuției bunurilor de larg consum, Grupul prestează servicii de logistică, prin operațiuni de depozitare, (re-)ambalare și transport intern pe diferite segmente de temperatură: ambient, refrigerat și congelat. Grupul are o capacitate de depozitare de peste 130.000 de paleți în 4 centre logistice (din care unul este situat în Republica Moldova) și 6 puncte de cross-docking (din care două sunt situate în Republica Moldova), pe o suprafață de depozitare de aproximativ 120.000 metri pătrați.
CITEȘTE ȘI Romgaz: Noua centrală de la Iernut - gata în proporție de cel mult 70%În perioada 2018 – 2020, precum și la 30 iunie 2020 și 30 iunie 2021, marja brută a Grupului pe segmentul de distribuție în România a fost în jurul valorii de 20%, atingând 21% în 2020, ca urmare a listării de noi furnizori și a diversificării portofoliului de produse, precum și ca urmare a optimizării mixului între canalele Retail Tradițional și Retail Organizat, prin redimensionarea ponderilor celor două canale.
EBITDA Grupului a atins nivelul de 139 milioane lei în 2020, reprezentând o creștere de 41% față de 2019. Pe ultimii trei ani, se observă o creștere de 1,9 ori a EBITDA, această creștere fiind determinată de achiziția Agrirom în 2019 și de soluționarea rapidă a blocajelor de pe lanțul de aprovizionare, ca urmare a restricțiilor impuse de pandemia COVID-19.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Repere de tranzacționare pe acțiunile RomgazGrupul mai furnizează servicii de transport internațional de mărfuri. Divizia de transport internațional a AQUILA are o acoperire la nivel european, cu o flotă de 114 camioane de mare tonaj, din totalul de 1.648 de autovehicule. Activitatea de transport internațional a AQUILA acoperă 15 țări din Europa. Grupul este prezent pe piață cu branduri proprii precum Gradena și Yachtis, LaMasa și Frisco.
Conform estimărilor Euromonitor, nivelul vânzărilor bunurilor de larg consum va avea o rată anuală compusă de creștere de 5% până în anul 2025, în Romania. Optimismul consumatorilor se așteaptă să revină gradual la nivelul pre-pandemie, pe măsură ce restricțiile vor fi relaxate și campania de vaccinare va înregistra un progres semnificativ.
CITEȘTE ȘI Ștefan Vuza își majorează participația la Sinterom. Ar urma să încaseze dividende de 63 milioane lei la Chimcomplex BorzeștiCifra de afaceri a Grupului a crescut cu o rată anuală cumulată de creștere (CAGR) de 11,6% din 2018 până în 2020, ca rezultat al eficientizării operațiunilor și portofoliului de produse, precum și prin achiziția Agrirom, care a consolidat poziția pe categoria produselor congelate pe toate canalele de distribuție Retail și HORECA. Distribuția bunurilor de larg consum reprezintă principalul segment de activitate al Grupului, cu o pondere de 92,1% din totalul cifrei de afaceri în anul 2020, celelalte segmente de logistică și transport având ponderi aproximativ egale.
În perioada 2018-2020, rata rentabilității capitalului de lucru investit (ROIWC) - de 37%, ceea ce demonstrează capacitatea AQUILA de a dezvolta afacerea, precum și eficiența și controlul utilizării resurselor.
În perioada 2018 – 2020, Grupul a realizat în medie investiții în valoare de 25,1 milioane lei pe an, iar pentru anul 2021 are un buget de investiții estimat de 21 milioane RON. Investițiile în achiziții din anul 2019 au fost utilizate pentru achiziția Agrirom. Scăderea nivelului investițiilor din anul 2020 a fost generată de efectele pandemiei COVID-19.