”La jumătatea anului 2027, cu excepția zonei din Sălaj, zona Meseș - municipul Zalău, practic va fi continuitate asigurată pe Autostrada Transilvania”, a arătat el.
”Cel mai important proiect de conectivitate rutieră pentru jumătatea de nord a României cu Uniunea Europeană este Autostrada Transilvania. Și suntem în situația în care, anul viitor, două tronsoane pe teritoriul județelor Cluj, Sălaj și Bihor vor fi finalizate. Asta înseamnă că încă 70 de kilometri de autostradă va intra în funcțiune și, așa cum a fost aici prezentarea, în 2027 se va termina și acest tronson înspre granița cu Ungaria. Asta înseamnă, deci, că la jumătatea anului 2027, cu excepția zonei din Sălaj, zona Meseș-municipiul Zalău, practic va fi continuitate asigurată pe Autostrada Transilvania”, a declarat, vineri, Ilie Bolojan, într-o conferință de presă susținută după o vizită făcută, împreună cu directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, și cu directorul de investiții al CNIR, Grigore Chiș, pe șantierul autostrăzii A3 - începând cu sectorul 3C1, locația DJ191A Chiribiș – Tăuteu, și pe sectorul 3C2 Chiribiș - Biharia, scrie News.ro.
El a explicat că, întrucât realizarea tunelului din zona Meseș va dura mai mult, s-a găsit o soluție provizorie, pentru a putea fi folosită cât mai mult Autostrada Transilvania.

”Având în vedere durata lucrărilor la tunelul care este prevăzut în zonă, care, așa cum ați aflat, este estimată la cinci ani de zile, soluția provizorie este să se execute cealaltă parte și să se folosească centura municipiului Zalău, în așa fel încât în 2028-2029 să putem practic folosi aceasta importantă arteră de comunicație, în așa fel încât cei care vin din Republica Moldova, din Bucovina, din județele din nordul Transilvaniei să ajungă mai repede în țările Uniunii Europene, miile de camioane care astăzi vin pe tronsonul foarte aglomerat dintre Cluj-Napoca și Oradea, care congestionează localitățile, care generează nenumărate accidente în trafic, să poată circula mai bine. Asta înseamnă câștiguri pentru exportatorii români, asta înseamnă o siguranță mai mare în trafic”, a punctat Bolojan.
La rândul său, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a remarcat mobilizarea foarte bună a constructorului român între Suplacu de Barcău și Chiribiș.

”Astăzi am verificat în teren, alături de prim-ministru, stadiul lucrărilor pe această secțiune cu o lungime de 26,35 km. Este un șantier cu o istorie complicată, care acum, prin contractul derulat cu antreprenorul român (Construcții Erbașu), evoluează rapid. Cifrele de astăzi confirmă determinarea constructorului de a finaliza rapid lucrările: 505 muncitori și 237 de utilaje sunt pe șantier. Stadiul fizic a depășit 60%, iar evoluția pe structurile critice este vizibilă”, a arătat Pistol, într-o postare pe Facebook.
Potrivit acestuia, podul peste lacul de acumulare (km 6+655), structura emblematică a acestui tronson, intră în linie dreaptă, pe o cale se aplică vopseaua anticorozivă, iar pe cealaltă suprastructura este gata. La viaductul Valea Saldabagiului, s-au montat grinzile pe 3 deschideri și s-au consolidat fundațiile. La viaductele de la km 16 și km 17 (Valea Honțiu), grinzile sunt sus (24, respectiv 40 de bucăți), iar acum se lucrează la armarea și cofrarea plăcii de suprabetonare.
”Obiectivul nostru este să deschidem această secțiune anul viitor. Asta înseamnă că, în 2026, vom putea circula pe 200 de km din cei 270 km ai Autostrăzii Transilvania! Investiția de 884 milioane lei (fără TVA) este asigurată prin Programul Transport (PT)”, a menționat șeful CNAIR.















