ULTIMA ORĂ Decizie istorică: Nu se mai interzic motoarele cu combustie nici în 2035, nici în 2040. Viața lor va fi, însă, diferită

Negocierile liderilor Uniunii Europene au ajuns în cele din urmă la un consens. Motoarele cu combustie nu vor mai fi interzise, nici în 2035, nici în 2040. Viața lor va fi, însă, diferită, peste 10 ani.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
ULTIMA ORĂ Decizie istorică: Nu se mai interzic motoarele cu combustie nici în 2035, nici în 2040. Viața lor va fi, însă, diferită

Disputele tensionate din jurul legislației privind interdicția motoarelor termice, pe benzină și motorină, s-au încheiat printr-o negociere prelungită între Manfred Weber și Ursula von der Leyen, președinta CE.

Imposibilitatea de a găsi cea mai bună soluție, care să fie agreată și de industria auto, și de țările membre, a condus la amânarea termenului inițial de 10 decembrie, la care ar fi trebuit anunțate noile măsuri de protejare a industriei auto europene în fața concurenței din China.

Primul avion al Chinei fără pilot VIDEO CITEȘTE ȘI Primul avion al Chinei fără pilot VIDEO

În cele din urmă, cei doi politicieni, care reprezentau și interesele celor din spatele lor, statele membre în special, au bătut palma. Motoarele cu combustie nu vor mai fi interzise.

Concret, în termeni legislativi, acest lucru se traduce prin eliminarea țintei de reducere a emisiilor cu 100% față de 2020, așa cum era prevăzut de „pactul verde” care cuprinde toată legislația referitoare la emisii. Potrivit acestor reglementări, un prag important era anul 2030, dată la care emisiile trebuie reduse cu 55%, apoi urma 2035, când erau interzise complet automobilele noi cu emisii de CO2.

Noua înțelegere, care va trebui să fie parafată de Parlamentul European și de statele membre, prevede ca reducerea să fie de „numai” 90% în 2035 și să rămână așa fără termen. Asta înseamnă că a fost eliminată și sugestia de introducere a unui termen d 5 ani de tranziție.

EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Dacia - nou record la nivel global. A depășit rezultatele istorice din 2019 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Dacia - nou record la nivel global. A depășit rezultatele istorice din 2019

Președintele Partidului Popular European, Manfred Weber, a declarat pentru publicația germană Bild, după finalizarea negocierilor: „Pentru înmatriculările de vehicule noi începând cu 2035, o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 va fi acum obligatorie pentru obiectivele producătorilor auto privind flotele, în loc de 100%, cât era anterior.

De asemenea, nu va exista un obiectiv de 100% începând cu 2040. Aceasta înseamnă că interdicția tehnologică privind motoarele cu ardere internă este exclusă. Prin urmare, toate motoarele construite în prezent pot continua să fie produse și vândute.”

Decizia poate fi considerată una istorică pentru industria auto din Europa, care poate răsufla ușurată și se poate concentra acum pe dezvoltarea de motoare care să aibă un nivel extrem de redus al emisiilor.

Chiar dacă nu mai sunt menționate explicit, motoarele care se vor putea califica la un nivel atât de redus al emisiilor vor fi hibridele cu încărcare (plug-in hybrid) și mașinile electrice cu range-extender.

Turcii, cu aproape 400 muncitori, ridică grinzile pe Autostrada Transilvania VIDEO CITEȘTE ȘI Turcii, cu aproape 400 muncitori, ridică grinzile pe Autostrada Transilvania VIDEO

Dar important este mecanismul de calcul, pentru că fiecare producător este obligat să aibă o medie care să respecte legea, ceea ce înseamnă că nu e nevoie ca fiecare vehicul să aibă emisii atât de scăzute.

Producătorii își vor putea astfel să-și planifice producția și vânzările astfel încât mașinile electrice, care au emisii zero, să poată compensa vânzările de mașini cu combustie. În cazul în care își vor depăși limitele, vor plăti penalizări, dar este esențial faptul că vor putea vinde motoare cu combustie atâta timp cât își permit să respecte limitele sau să plătească.

În prezent, a intrat în vigoare limita de 93,6 grame pe km, ținta medie a industriei auto europene. Calculul se face ca medie pentru întreaga flotă vândută pe parcursul unui an de un producător. Limita se ponderează cu masa medie a fiecărui producător și există o derogare care permite calculul unei medii pe trei ani.

Lidl anunță în România o inițiativă specială, cu puncte într-un cupon cu bani FOTO CITEȘTE ȘI Lidl anunță în România o inițiativă specială, cu puncte într-un cupon cu bani FOTO

În 2035, intră în vigoare următoarea limită, de 49,5 grame/km, ceea ce înseamnă că va fi nevoie de și mai multe vehicule electrice vândute. Concret, dacă un producător vine 100 de mașini cu motoare cu combustie care emit aproximativ 100 grame/km (de exemplu hibridul Dacia de 1.8 litri, 155 CP) și 100 de mașini electrice, asta înseamnă o medie de 50 grame/km pe flota vândută, adică aproape de ținta legală.

Primele declarații nu mai fac nicio referire la combustibilii sintetici, ceea ce înseamnă că s-a renunțat și la aceștia, din motive economice.

Care sunt emisiile motoarelor actuale cu combustie:

  • Motoarele cu benzină sau diesel (ICE) au emisii de 95 – 250 grame/km, în funcție de capacitate și tehnologie folosită. Aici putem include și motoarele Mild-Hybrid (MHEV), care încep să înlocuiască tot mai mult variantele simple, fără nicio electrificare.
  • Motoarele Full Hybrid (HEV) pot coborî, în anumite cazuri, până la 70 grame, dar se situează undeva în jurul valorii de 90 grame/km. Sunt motoare cu baterii de câțiva kWh și se încarcă singure în timpul frânării sau decelerării. Cele mai moderne au motorul electric integrat în cutia de viteze și pot merge până la 80% din timp în mod electric (în zone urbane, la viteze mici, de exemplu).
  • Motoarele Plug-in Hybrid (PHEV) sunt hibride care au și un circuit care permite încărcarea bateriei la o priză. Au emisii între 10 – 50 grame/km, datorită faptului că mașina poate rula pe distanțe mari exclusiv electric.
  • alternativă la PHEV este motorul electric cu generator (range extender). Este vorba despre un motor cu combustie, de regulă de 1.0 sau 1.5 litri, care nu acționează roțile, ci generează curent electric care încarcă baterie. Tot mai mulți producători iau în calcul introducerea acestui motor inclusiv prin diversificarea tipurilor de propulsie la mașinile electrice din gamă.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0904 +0.0006+0.01 %
1 USD4.3406 -0.0087-0.20 %
1 GBP5.8057 -0.0122-0.21 %
1 CHF5.4586 +0.0071+0.13 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Cotidianul.ro
Playtech.ro
Cele mai citite