Avansul tehnologiei în industria financiară nu aduce doar avantaje, ci și provocări și chiar costuri suplimentare, iar activitatea bancară e în primul rând despre oameni și relații interumane, spune Omer Tetik, directorul executiv al Băncii Transilvania, la conferința Profit.ro, alături de reputatul economist Nouriel Roubini și de cei mai mari șefi de bănci din România.
Conferința este organizată cu sprijinul Apa Nova, Bursa de Valori București, MET Romania Energy, SARTRO, Sensodays, Digi
El s-a referit la industria "disruptivă" a a start-up-urilor fintech, despre care a afirmat că beneficiază de avantaje față de băncile clasice, cum ar fi mai puține reglementări și obligații de raportare.
"Noi, la fiecare câteva luni, trebuie să mergem în fața acționarilor și investitorilor noștri și să explicăm ce am făcut, ce am făcut bine, ce am făcut rău. Aceste platforme fintech par uneori că nu se preocupă deloc de profit, ci doar de atragerea de noi clienți", a spus șeful BT, la conferința Profit.ro "Starea economiei mondiale la 11 ani de la criza economică. Suntem pregătiți pentru o nouă recesiune?".
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit acestuia, interpunerea tot mai accentuată a tehnologiei între clienți și furnizorii de servicii financiare nu îi face neapărat mai buni comunicatori pe aceștia din urmă.
"Considerăm în continuare că bankingul este despre oameni și despre relații interumane", a punctat Omer Tetik.
El a adăugat că tehnologia nu ne duce neapărat nici la sporuri de eficiență în termeni de consturi.
"Cheltuielile noastre cu asigurarea securității au crescut de 20 de ori în 5 ani; tehnologizarea presupune și provocări, nu doar avantaje.