Distribuție Oltenia, operatorul concesionar de distribuție a energiei electrice din sudul țării, parte a grupului ceh CEZ, anunță că, având în vedere situația actuală, ia măsuri din timp pentru a preveni situațiile care pot genera disconfort mărit pentru consumatorii de curent electric din aria sa de activitate.
Anunțul vine la scurt timp după ce rețeaua operată de companie s-a confruntat cu probleme din cauza viscolului și a căderilor masive de zăpadă.
"În acest sens, sunt programate și executate lucrări de prevenire a avariilor care impun înlocuirea echipamentelor deteriorate. Pentru ca toate acțiunile să se desfășoare în condiții de maximă securitate și siguranță pentru consumatori, dar și pentru echipele Distribuție Oltenia, acestea necesită uneori întreruperi în alimentarea cu energie electrică", se arată într-un comunicat al companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Distribuție Oltenia explică că, în anumite situații, echipamentele se deteriorează din cauza avariilor apărute. Pentru a reduce cât mai mult disconfortul consumatorilor, se ia decizia identificării unei soluții de moment, cu remediere definitivă ulterioară.
"De exemplu, dacă un stâlp este doborât de condițiile meteo nefavorabile sau un autovehicul lovește și doboară un astfel de echipament, operatorul Distribuție Oltenia poate lua decizia de a reconecta dintr-o altă sursă consumatorii aferenți. Până la montarea stâlpului, care poate dura de la câteva ore la câteva zile, consumatorii se pot bucura de condiții normale de alimentare cu energie electrică. Ulterior, se impune revenirea la schema normală de funcționare, ceea ce înseamnă montarea stâlpului și întreruperea alimentării cu energie electrică, pentru siguranța echipelor operative și a consumatorilor aferenți", se spune în comunicat.
Compania mai afirmă că, de multe ori, vegetația crescută în spațiul de siguranță al rețelei crează întreruperi de scurtă durată pentru consumatori sau chiar avarii importante. De exemplu, sub greutatea stratului gros de zăpadă sau la viteze mari ale vântului, vegetația crescută sub, peste sau în apropierea rețelei de distribuție a energiei electrice se poate rupe, iar în cădere să rupă stalpul și conductorul electric al rețelei aeriene.
"Acțiunile de defrișări/decoronări se întâmplă de două ori pe an, în anotimpul prielnic desfășurării acestor acțiuni, fără a dăuna vegetației. Pentru asta, de multe ori, echipele Distribuție Oltenia se lovesc de refuzul categoric al consumatorilor și nu pot realiza defrișările/decoronările aferente", notează operatorul.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Suspendarea ratelor la bănci - aplicată pentru debitorii cu veniturile afectate de epidemia de coronavirus. Dobânzile restante se vor capitalizaAcesta susține că, în timpul condițiilor meteo nefavorabile, lipsa amenajării culoarelor de siguranță în apropierea rețelelor electrice aeriene, precum și nerespectarea distanțelor prestabilite au un impact negativ asupra calității alimentării cu energie electrică. Acestea pot duce la întreruperi accidentale în alimentarea cu energie electrică pe parcursul condițiilor meteo nefavorabile, dar pot reprezenta și pericol de electrocutare pentru consumatori.
Cum sunt programate și anunțate lucrările de prevenire și corectare a avariilor:
Operatorul Distribuție Oltenia asigură intervenții rapide pentru realizarea lucrărilor de reparații care pot afecta pe durate lungi de timp un număr mare de consumatori, ținând cont de urgența și necesitatea lucrării în zonă, dar și de durata de viață a instalațiilor și a echipamentelor electrice. Programele de lucrări conțin informații cu privire la zilele, intervalele orare, localitățile, străzile sau zonele de întrerupere.
Consumatorii Distribuție Oltenia pot afla în orice moment unde se lucrează pentru modernizarea, mentenanța și extinderea rețelelor electrice de distribuție și cât timp va dura, accesând adresa www.distributieoltenia.ro/ro/suport/intreruperi-anuntate.html.
Afișarea programului de lucrări planificate se face cu minimum 15 zile lucrătoare înainte ca acestea să înceapă. Ulterior, pot interveni modificări, ca urmare a situațiilor de natură tehnică identificate în teren sau a condițiilor meteorologice deosebite. Totodată se ține cont și de calendarul activităților la nivelul zonei. Toate aceste lucrări sunt, de asemenea, anunțate în timp util.
CITEȘTE ȘI Distribuția pe sectoare, în București. Unde sunt cele mai multe persoane infectate cu Covid-19Datorită interesului de a întampina orice avarie, zilnic sunt realizate verificări în teren. Așadar, pe lângă întreruperile planificate, anunțate cu minimum 15 zile, pot apărea întreruperi pentru efectuarea lucrărilor de reparații. Aceste lucrări pot apărea ca urmare a unor evenimente accidentale, dar care nu au efecte negative imediate asupra consumatorilor, ele oferind posibilitatea de a anunța consumatorii cu minimum 24 de ore înainte de a se interveni.
Lucrările efectuate de operatorul Distribuție Oltenia în rețea pot fi reprogramate în situația în care condițiile meteo sunt nefavorabile sau apar situații deosebite care pot afecta funcționarea rețelei de distribuție.
Pentru semnalarea oricăror incidente intervenite în instalațiile de distribuție a energiei electrice, consumatorii sunt rugați să apeleze INFO Tel, la numerele de telefon disponibile pentru preluarea acestora:
0800 500 000 - număr de telefon gratuit în orice rețea, la care pot fi semnalate NON STOP deficiențele în alimentarea cu energie electrică;
0251 408 006, 0251 408 007, 0251 408 008 – numere de telefon cu tarif normal în rețeaua națională.