Uzina Skoda din Bratislava a oprit producția modelului Up, inclusiv a versiunii electrice, după 12 ani de la debutul acestui model pe piață.
Volkswagen a oprit producția modelului Up și a versiunii electrice e-Up, odată cu livrarea tuturor comenzilor existente în portofoliul mărcii. În acest moment, clienții sunt anunțați că nu mai pot comanda decât modele existente pe stoc, în configurațiile existente. „Aveți la dispoziție un număr limitat de vehicule care au fost deja produse”, se precizează pe site-urile constructorului din țările în care mai există stocuri. În România, Up nu mai există în configuratorul mărcii VW, ci doar versiunea electrică a acestuia, e-Up.
Modelul electric e-Up! ar fi trebuit să fie oprit din producție abia în 2024, din cauza nerespectării noilor reglementări ONU privind securitatea software-ului de la bord împotriva atacurilor cibernetice. Șefii VW precizaseră anterior că este mai scump să actualizeze modelul decât să dezvolte un nou model. Acesta ar urma să ajungă pe piață peste cel puțin cinci ani, cu numele ID.1, dar numai după lansarea lui ID.2, planificată pentru 2026.
VW Up! a fost lansat în 2011, fiind ulterior urmat de versiunile proprii ale mărcilor Seat și Skoda, cu numele Mii și Citigo. Toate trei au fost fabricate în Slovacia, în uzina Skoda, unde a fost produsă și versiunea electrică. Modelul VW a fost singurul care a fost menținut în producție, durata de viață a acestuia fiind prelungită mult peste durata medie obișnuită din industria auto, de 7 – 8 ani. De asemenea, e-Up a fost soluția pentru segmentul electric a mărcii VW, într-un moment în care acest lucru a contat enorm pentru țintele de emisii ale grupului.
Prețul lui Up! a crescut cu aproximativ 50% de la momentul lansării, când putea fi comandat pentru aproximativ 11.000 de euro, până astăzi, când costă peste 14.000 de euro.
Un detaliu mai puțin cunoscut este cel legat de numele lui Up, care vine de la Lupo, un alt model celebru al VW. Up a fost denumirea conceptului care a anticipat modelul de serie, iar impactul pe care l-a avut asupra publicului a fost atât de mare încât șefii companiei au decis să-l păstreze. În acea perioadă, VW începuse să folosească pentru conceptele sale părți din numele viitoarelor modele de serie, cum a fost cazul la Sciroco, anticipat de conceptul Iroc.
Vânzările lui Up, în toate versiunile sale, au scăzut în acest an, în primele opt luni ale anului, cu 18%, potrivit statisticilor Jato, la un total de 23.000 de unități, un volum foarte mic care nu mai asigură rentabilitatea producție sale. În august, în Europa au fost înmatriculate numai 3.500 de unități Up.