Multe temeri au fost exprimate în ultimele luni, ca urmare a anunțurilor făcute de Renault Group referitoare la o posibilă reorganizare a companiei. Pesimiștii au vorbit intens despre „vânzarea Dacia către chinezi”, în pofida detaliilor care negau această evoluție. Prezentarea oficială a CEO-ului Luca de Meo a făcut acum lumină complet în „Revoluția” care va cuprinde și marca Dacia.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special
Prezentarea planului care revoluționează activitatea grupului Renault a adus, pentru prima dată în istorie, cifre legate de performanța mărcii Dacia în cadrul companiei, care onorează brandul românesc și arată importanța acestuia pentru francezi. O marjă operațională care astăzi este de circa 10% și care ar putea să crească la 15% și o contribuție de circa 20% la veniturile Renault Group, aceștia sunt parametrii de funcționare ai Dacia în acest moment.
De aici mai departe, Luca de Meo a explicat că Dacia va avea două noi modele lansate pe platforma CMF-B, dar în segmentul C, adică vor genera și mai mult profit, marca va cunoaște o consolidare a poziției unității de business în noua structură a companei, dar în același timp s-a vorbit despre reducerea costurilor suprapusă pe creșterea costurilor de marketing, dar și despre poziția de principal client al noii unități de motoare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acestea vor fi principalele caracteristici ale mărcii Dacia în cadrul noii entități pe care Renault Group o creează, numită Power, entitate care va deveni o companie separată și care va avea ca obiect de activitate producția de mașini cu motoare cu combustie și hibrid, sub cele două mărci, Renault și Dacia, inclusiv Renault LCV.
Referindu-se la Dacia, Luca de Meo a subliniat faptul că are un model de business unic (care generează în anul 2022 peste 10% profit operațional) și dificil de copiat. Succesul Dacia, potrivit lui De Meo este combinația dintre sistemul de funcționare design-to-cost, amprenta industrială în țări cu costuri reduse (România și Maroc), „dar cu standarde de calitate ridicate”, și sistemul de distribuție care are costuri la jumătatea nivelului pe care îl au alte mărci similare.
„Aș spune că Dacia este unul dintre bulgării de aur ai grupului”, a subliniat CEO-ul Renault SA, care a amintit că este una dintre puținele mărci din Europa care cresc pe o piață care scade.
„Desigur, avem un plan. Avem un plan pentru a-i menține creșterea”, a mai spus Meo, care a reiterat faptul că Dacia va intra în segmentul C nu cu un model, ci cu trei, pentru că în următorii trei ani va lansa, după Duster și Bigster, alte două modele complet noi, ilustrate într-un slide în care mai sunt oferite două informații majore: creșterea contribuției de la profitul Renault de la 15 miliarde euro, la 30 miliarde euro, practic o dublare, și o creștere cu 50% a veniturilor pe unitate, pe mașina produsă. Sunt indicatori care arată clar că Dacia va vinde mașini mai scumpe și mai profitabile.
Creșterea producției și vânzărilor Dacia va contribui la un volum foarte mare de vehicule produse pe platforma CMF-B, pe care astăzi sunt fabricate Sandero, Logan și Jogger, la 2 milioane de unități anual (față de 900.000 în acest moment), în 4 uzine, pe 4 continente, cu 7 noi modele vândute sub trei mărci diferite.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Noile divizii ale Renault Group, anunțate oficial. Ce se întâmplă cu Dacia și celelalte mărci ale grupuluiDar Dacia nu va însemna doar motoare cu combustie. Luca de Meo a prezentat marca românească în centrul unei cooperări între cele două noi structuri, Horse și Ampere. „Dacia va participa la tranziția către EV până în 2035.
Dacia va contribui la reinventarea motoarelor cu combustie în cooperare cu Horse și va dezvolta motoare hibrid inteligente și propulsii alternative inclusiv combustibili sintetici”, mai spune Luca de Meo, care precizează însă că Dacia va fi și un client al Ampere, pentru a produce mașini electrice ieftine și accesibile. Nu în ultimul rând, marca de la Mioveni își va mări avantajul costurilor față de concurență de la 10% la 15% până în 2035.
„Dacia va rămâne Dacia, numai că va deveni mai mare”, a fost concluzia șefului Renault Group.
Ce înseamnă reorganizarea Renault pentru Dacia
Grupul francez va înființa divizia Power, care va cuprinde dezvoltarea, producția și vânzarea de automobile cu motorizări cu combustie și hibrid, sub mărcile Renault, Dacia și Renault LCV. Aceasta va cuprinde, practic, cea mai mare parte a activității grupului, datorită amprentei globale largi pe care o au piețele acestor vehicule, atât în Europa, cât și pe alte continente.
Activitatea de dezvoltare și producție de motoare va fi preluată de unitatea „Horse”, care va fi, de fapt, o nouă companie, în care Renault Group va deține doar 50%, restul urmând să fie deținut de Geely Holding. Compania chineză va participa, cel mai probabil, cu propria divizie de motoare termice, Aurobay, pe care a înființat-o anterior. Volvo Cars a anunțat deja că cedează cele 33% din acțiunile pe care le deține în Aurobay companiei Geely, care este principalul acționar al Volvo. Centrul de motoare termice R&D din Suedia va face parte din viitoarea companie care este acum menționată sub numele „Horse”, unitate care va livra motoare către toate mărcile celor doi acționari: Renault, Dacia, Geely, Volvo, Lynk & Co, dar și altor posibili clienți.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Noile divizii ale Renault Group, anunțate oficial. Ce se întâmplă cu Dacia și celelalte mărci ale grupuluiNoua entitate care va produce motoare termice și hibrid, în care Nissan se pare că nu a vrut să se implice, va deține nu mai puțin de 17 uzine de motoare și cutii de viteze, va fi o sursă de cash pentru Renault și va angaja 19.000 de persoane, din care 3.000 de ingineri. Cele cinci centre de cercetare, inclusiv cel din România, vor fi în Spania, România (cele cu care intră Renault în afacere) și în Suedia, China și SUA (din partea Geely).
Ce se întâmplă cu entitățile din România
Pe platforma de la Mioveni există astăzi Uzina de Vehicule și Uzina Mecanică și Șasiuri. Aceasta din urmă se va separa, astfel că Șasiurile vor rămâne atașate la Uzina de Vehicule, în cadrul Dacia, iar Uzina Mecanică se va alătura structurii Renault Mécanique Roumanie (RMR) care va include și o parte a centrului Renault Tehnologie Roumanie din Titu și de la București.
Uzina de Vehicule Dacia va rămâne parte din activitatea centrală a Renault Group, numită Power, fiind una dintre cele patru uzine globale ale grupului în care vor fi produse mașinile cu combustie.
Marca Dacia va avea în continuare, la fel ca Renault, propria guvernanță și organizare ca unitate de business distinctă.