Toyota a anunțat rezultatele pentru anul fiscal care s-a încheiat pe 31 martie, raportând o scădere a profitului net de 20 de procente, cu scăderi de 30 de procente ale profitului operațional.
Bilanțul Toyota Motor pentru anul fiscal 2017 (1 aprilie 2016 – 31 martie 2017) arată o scădere a veniturilor cu 2,8%, la 27.597 miliarde yeni (222,8 miliarde euro), a profitului operațional cu peste 30 de procente și a profitului brut cu 26,5%, respectiv a profitului net cu 20,8%, la 1.831 miliarde yeni (14,79 miliarde euro). În acest mod ia sfârșit seria de recorduri înregistrate de compania japoneză în ultimii trei ani, motivele ținând în special de cursul de schimb și de piețele finaciare.
În ultimul trimestru lucrurile au stat ceva mai bine, chiar dacă au fost înregistrate în continuare pierderi la nivelul profitului operațional (-20%) și la profitul net (-6,6%), însă acestea s-au mai temeperat, iar veniturile companiei au crescut cu 6,8%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările de automobile au crescut, cu 3,1% în trimestrul 4 al anului fiscal (ianuarie – martie 2017), la 2,34 milioane de vehicule (vânzări de 2,53 milioane cu tot cu Daihatsu și Hino) și, respectiv, 10,25 milioane vehicule pe cele 12 luni din anul fiscal.
Prognozele companiei sunt negative și pentru următorul an fiscal, de la care se așteaptă de asemenea, o scădere de 20 de procente a profitului.
Toyota și companiile din grup anticipează vânzarea a 10,25 de milioane de vehicule la nivel global în exercițiul financiar care tocmai a început, la un nivel similar cu anul anterior.
Vânzările din America de Nord, cea mai mare piață unică a Toyota, unde compania vinde aproximativ 28% din totalul vehiculelor comercializate, ar urma să scadă cu circa 0,6%, la 2,82 milioane de unități.
CITEȘTE ȘI SUA iau în calcul să interzică pasagerilor europeni să aducă dispozitive electronice la bordul avioanelorVânzările din Statele Unite au fost susținute anul trecut de cererea mare pentru SUV-urile RAV4 și Highlander, dar livrările de sedanuri, între care Corolla, Camry și hibridul pe benzină Prius, au scăzut, pe fondul prețurilor foarte scăzute ale benzinei în America de Nord, care au contribuit la cererea de vehicule mai mari.
În Asia, Toyota țintește vânzarea a 1,6 milioane de vehicule, față de 1,59 milioane de unități în anul fiscal încheiat în martie.
Estimările de profit ale Toyota se bazează pe un nivel al yenului de 105 unități pentru un dolar și 115 unități pentru un eurp, comparativ cu 108 yeni pentru un dolar și 119 unități pentru un euro în anul încheiat în martie.
Președintele Akio Toyoda, nepotul fondatorului, a declarat că are un sentiment puternic de criză, dat fiind faptul că vor fi doi ani succesivi de pierderi.
Toyota a reușit să devină cel mai mare producător de automobile din lume în 2008, depășind General Motors, după 77 de ani de supremație a constructorului din Detroit. În 2016, Toyota a fost depășită de Volkswagen Group, cu doar câteva sute de mii de vehicule în plus, în ciuda faptului că atinsese un volum record de mașini vândute.