SUV-ul Dacia Bigster este cel mai complex și cel mai scump automobil produs vreodată de marca Dacia, iar acest detaliu ar putea să facă din mașina grupului Renault una dintre cele mai ușor de vândut, sub alte branduri. Chiar dacă șefii Renault au spus că Bigster nu va purta sigla Renault pe piețele internaționale, noi informații analizate de Profit.ro arată că Nissan ar putea produce și vinde propria versiune a acestui SUV, alături de Renault.
Nissan a fost o marcă abonată la SUV-ul Duster, pe care l-a produs și l-a vândut sub numele Terrano, pe mai multe piețe ale lumii, acolo unde Dacia nu este prezentă. Chiar dacă colaborarea dintre Renault și Nissan s-a restrâns în ultimii ani, din cauza separării activităților celor două și renegocierii alianței, mai multe proiecte punctuale au rămas în picioare pentru a fi produse și vândute pe anumite piețe.
Dacă în Europa Nissan va beneficia de propria versiune a modelului electric Renault 5, sub forma lui Micra EV, pe alte piețe colaborarea dintre Renault și Nissan va avea loc pe segmente cu motoare termice. Duster și Bigster vor fi fi două dintre aceste soluții, pe piața din India, dar și pe alte piețe pe care ar putea fi exportate noile modele.
Publicația L’Automobile, din Franța, scrie că atât Renault, cât și Nissan vor avea propriile versiuni ale lui Bigster, mașini ce vor fi produse în Chennai, în uzina ce aparține ambelor companii. Informația vin să completeze informațiile oficiale, pentru că, dacă ne uităm în urmă, în acordul de Alianță semnat în 2023 de cele două companii, la momentul renegocierii parteneriatului dintre ele, regăsim o prevedere legată de aceste modele.
„Proiecte operaționale cu o componentă puternică de generare de valoare în India, America Latină și Europa”, se arăta în acordul semnat de Luca de Meo și Makoto Uchida. Apoi, în 2024, au fost anunțate concret patru modele, câte două pentru fiecare marcă, SUV-uri de clasă C, dezvoltate pe platforma CMF-B. Fără să le nominalizeze, acestea nu pot fi decât cele două SUV-uri Dacia, Duster și Bigster, ce vor fi produse sub cele două sigle, Renault și Nissan. Mașinile vor avea „cinci și șapte locuri”, după cum spuneau la acel moment cei doi parteneri.
Asta înseamnă că Bigster va avea, în sfârșit, și șapte locuri, dar nu pe piața din Europa, ci pe cea din India și pe alte piețe internaționale.
În prezent, Renault produce în India mai multe modele de mici dimensiuni, sub 4 metri, din cauza legislației locale care taxează foarte scump mașinile cu lungimi mai mari. Kiger, Triber și Kwid sunt mini-SUV-uri vândute în India și care încearcă să păstreze o cotă de piață rezonabilă a mărcii franceze pe o piață dominată de Suzuki și Hyundai.
CITEȘTE ȘI Principalul rival al lui Dacia Spring, Leapmotor T03, interzis la subvenție pe cea mai mare piață din Europa. Asamblat ca pachetele de mobilă de la IKEAInformațiile neoficiale vorbesc despre un Bigster care nu va avea toate opțiunile sofisticate anunțate pentru piața din Europa, precum acoperiși panoramic, vopsea în două tonuri sau motorizare hibrid, ci va încerca să fie cât mai ieftină și să ofere spațiu pentru transportul a șapte persoane.
Pentru Nissan, Bigster va deveni noul X-Trail, un model care nu se vinde în prezent pe această piață, astfel că numele va fi disponibil și va asigura o imagine foarte bună acestei versiuni de Bigster.
CITEȘTE ȘI Bosch, cu peste 10.000 angajați în România, anunță concedieri masive. Sunt așteptate mișcări sindicale puternice în GermaniaOdată cu noile modele, participația celor două companii în unitățile din India se va modifica, după cum au stabilit cele două. Nissan va păstra 51% din uzina de automobile, restul fiind alocat Renault, în timp ce francezii vor avea 51% din centrul de cercetare Renault Nissan Technology Business Centre. Față de înțelegerea inițială care prevedea construirea în India și a două modele electrice de segment A, acordul din 2023 și 2024 a eliminat deocamdată aceste două modele.