Astfel, livrările de motorină din România în Ucraina au scăzut cu peste 91% în primele 5 zile din octombrie, față de perioada similară din septembrie, de la 17.600 de tone la numai 1.500 de tone.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Vârful acestui an, de peste 26.000 de tone, fusese atins în august.
Cea mai mare parte a cantităților de motorină indiană aduse la Constanța a provenit de la rafinăriile Reliance Industries, un cumpărător major de țiței din Federația Rusă, potrivit datelor A-95 Consulting Group, citate de Enkorr.

Restricționarea importurilor de carburanți produși în India este în linie cu prevederile pachetului 18 de sancțiuni anti-Rusia al UE, care interzice achizițiile de produse petroliere fabricat din țiței rusesc începând cu 21 ianuarie 2026.
″Totul este corect, Ucraina trebuie să seteze trendul pentru întreaga lume în astfel de chestiuni″, a declarat reprezentantul unui importator major de carburanți din Ucraina.

Enkorr mai scrie că Oil Terminal speră ca restricțiile să fie doar temporare.
Luna trecută, în Constanța a sosit o cantitate totală de 372.000 de tone de motorină, din care circa jumătate era de proveniență indiană.

Compania românească de stat a anunțat pe 25 septembrie că își va rectifica bugetul pe 2025, cu o scădere de 13,2% a estimării de venituri și una de 14% a prognozei cheltuielilor.
″(...) s-a constatat la 30.06.2025 că programul fizic realizat a scăzut cu 16,4% comparativ cu nivelul aprobat pentru semestrul I 2025, iar pentru semestrul II 2025 se estimează o diminuare cantitativă cu 8,4%. Pe lângă aceasta, există premisele unei scăderi generate de riscul ca, începând cu 1 octombrie 2025, autoritățile ucrainene să impună restricții asupra importurilor de motorină provenită din portul Constanța″, a explicat Oil Terminal.