Renault avansează în strategia de baterii prin implementarea, începând din acest an, a tehnologiei Litiu Fier Fosfat (LFP), primul automobil care utilizează această chimie a celulelor de baterii fiind Dacia Spring. De anul viitor, modelele existente în gama Renault, R5 și R4, dar și Megane facelift vor primi de asemenea noi baterii LFP, mai accesibile și cu un nivel de siguranță mai ridicat.
Pe termen lung, însă, Ampere, divizia de mașini electrice a grupului Renault, are în plan să dezvolte propriile tehnologii de celule pentru bateriile sale.
Pe 30 septembrie, Ampere a inaugurat în Centrul Tehnic Lardy un laborator de ultimă generație, dedicat în întregime creării de prototipuri de baterii și evaluării celulelor pentru baterii. Renault spune că acest laborator „va juca un rol strategic în dezvoltarea următoarelor generații de vehicule electrice ale grupului”, pentru că „va anticipa progresele tehnologice”.
Centrul are o suprafață de 3.000 metri pătrați, pe două niveluri, are peste 120 de echipamente de ultimă generație, inclusiv o cameră uscată de 600 m². Aici este locul în care sunt create prototipurile de celule și are loc evidențierea electro-fizico-chimică a celulelor, permițând evaluarea performanței și a comportamentului acestora (durabilitate, încărcare rapidă, dezasamblare, analiză internă etc.).

Josep Maria Recasens, CEO al Ampere, spune că explorarea de tehnologii inovatoare în noul laborator va permite inclusiv alegerea partenerilor și a tehnologiilor viitoare.
Renault spune că vrea să obțină „controlul asupra întregului lanț valoric al bateriilor, de la amonte la aval”.

„Faptul că avem propriul nostru laborator dedicat inovării celulelor de baterii marchează un pas major înainte pentru ingineria noastră”, spune Philippe BRUNET, CTO al Renault Group.
Centrul Tehnic Lardy a fost înființat în 1951 și a susținut Renault în toate evoluțiile majore ale industria auto. Centrul a fost dedicat dezvoltării și validării sistemelor de propulsie cu combustie internă iar acum a fost transformat complet pentru a susține propulsia electrică și activitatea diviziei Ampere.