Fabrica BMW construită în perimetrul orașului Debrecen, aflat la doar 40 de kilometri de frontiera cu România, a produs primele automobile în cadrul procesului de calibrare și pregătire a producției de serie. Noul model BMW Neue Klasse va fi lansat oficial anul viitor.
Investiția BMW situată la numai 40 de kilometri de România, în orașul maghiar Debrecen, se apropie de finalul etapei de construire și intră în faza de preproducție.
Primele mașini au fost produse pentru testarea liniilor de fabricație și setarea utilajelor, după cum a declarat directorul de producție al BMW, Milan Nedeljkovic. „Producția primelor vehicule de testare la Debrecen este o etapă importantă pentru punerea în funcțiune a noii fabrici”, spune cel care coordonează această investiție și răspunde de startul producției viitoarelor modele electrice în uzină.
Primul automobil al BMW din noua generație botezată Neue Klasse va fi un SUV compact, care ar trebui să contribuie la accelerarea vânzărilor de automobile electrice, având în vedere că BMW este printre puținele mărci care nu s-au confruntat cu dificultăți în vânzarea acestor mașini în ultimul an.
Startul producției de serie va fi dat în 2025, mașina urmând să aibă premiera mondială în toamnă, cel mai probabil la Salonul Auto IAA Munchen. Până atunci, sunt puse la punct procesele de logistică a componentelor, validarea utilajelor și instrumentelor, a conexiunilor cu celelalte centre ale BMW din Europa.
„Aș construi din nou uzina în Ungaria, dacă ar trebui, condițiile de acolo sunt foarte bune” a declarat Oliver Zipse, în urmă cu aproximativ o lună, la Paris, când a vorbit despre noua uzină. La circa un an de la debutul producției în Debrecen, o a doua uzină va porni în Shenyang, China, apoi, în 2027, în Mexic și în Munchen, vor începe să producă alte uzine ale BMW noile modele ale generației Neue Klasse.
La Debrecen, un sedan va urma în 2026 SUV-ului care ar trebui să înlocuiască actuala generație X3, însă situația pieței de electrice ar putea să afecteze programul, având în vedere că BMW și-a revizuit cifrele de vânzări.
Tot în Debrecen, BMW are și propria uzină de asamblare a bateriilor ce vor echipa noile modele, cu celule care vor fi livrate de partenerii de la CATL.
CITEȘTE ȘI FOTO Citroen e gata să înceapă producția noului "CR3", rivalul lui Bigster, și pregătește un al doilea model, pentru a concura Dacia pe segmentul B-SUVUzina BMW Group din Debrecen este amplasată pe un teren de peste 400 de hectare la nord-vest de oraș și va avea la momentul lansării o capacitate de circa 150.000 de vehicule pe an. Investiția companiei germane în Debrecen se ridică la aproximativ un miliard de euro și printre trăsăturile sale se numără utilizarea energiei regenerabile în procent de 100%.