Profit – un câștig material sau spiritual pentru cineva sau ceva. Strict economic, înseamnă venitul care le revine proprietarilor capitalului investit într-o companie.

Deși dicționarul limbii române separă sensul general de cel pur economic al noțiunii, proiectul jurnalistic pe care-l lansăm astăzi pentru cititorul din România va încerca să arate că, în esență, profitul reprezintă mai mult decât un câștig material al unui antreprenor sau grup de investitori.

Plecând de la așteptarea legitimă că o publicație orientată cu precădere spre mediul de afaceri are ca laitmotiv performanța în cifre evidențiată de profit, vom promova, în concordanță cu valorile etice fundamentale, ideea că beneficiul obținut de antreprenori reprezintă plusvaloare pentru întreaga societate și nu intră în conflict cu interesul general.

Profit.ro este o publicație lansată de mai mulți jurnaliști cu experiență în presa economică din România, care va funcționa ca o platformă de jurnalism online, completată de secțiuni cu instrumente utile pentru publicul interesat de produse financiare, investiții, oportunități de afaceri.

Ceea ce ne-a reunit și ne va obliga deopotrivă – după o perioadă de câteva luni – este dorința noastră de a readuce în prim plan, într-o manieră vizionară, valorile clasice ale jurnalismului: informația relevantă, obiectivitatea și condeiul.

Ne vom concentra pe știri exclusive, analize, investigații, informații contextualizate și subiecte cu abordări care lipsesc din agenda publică.

Vom publica zilnic informații proaspete, selectând, însă, doar acele știri de strictă actualitate, cu adevărat importante pentru public. Nu vom îngroșa rândurile, deja pline, ale media care tratează la unison același subiect, declarat „breaking news”, dacă nu are valoare informativă reală.

Încercăm să fim creatori de agendă publică, prin informațiile pe care le aducem în atenția cititorilor, evitând să urmăm agenda lansată de diverși comunicatori.

Profit.ro este un portal specializat, însă vom acoperi subiecte și din alte domenii decât cele financiare și de business. Cultura, sportul, știința, viața politică sau religia influențează și sunt influențate de economie.

Într-o lume tot mai interconectată și globalizată, informațiile de interes nu încep și nici nu se opresc la granițele țării. Aducem în atenția cititorilor evenimente internaționale care pot avea impact pentru economia românească, prezentând, totodată, în context internațional evoluții și evenimente din piața locală.

Cei 4 jurnalisti care vor asigura managementul editorial sunt: Cristi Popa, Ovidiu Tempea, Oana Osman și Thomas Dincă. Ei sunt și membri fondatori ai proiectului alături de principalii investitori - Andreas Fuhrmann și Paula Dobrescu.

ABORDARE JURNALISTICĂ

Ne concentrăm pe analize, știri exclusive, investigații, informații contextualizate și subiecte cu abordări care scapă altor instituții media.

Încercăm să fim creatori de agendă publică, prin informațiile pe care le aducem în atenția cititorilor, evitând să urmăm agenda lansată de diverși comunicatori.

Acuratețea și relevanța informațiilor au prioritate. Nu acoperim cu speculații, doar de dragul rapidității, știri neverificate sau lipsite de importanță pentru public. Scopul este să dezvăluim și să explicăm structuri mai adânci, implicații pe termen lung, cauze și consecințe semnificative.

Site-ul nostru este unul specializat, însă vom acoperi subiecte și din alte domenii decât cele financiare și de business. Cultura, sportul, știința, viața politică, religia, etc. influențează și sunt influențate de economie.

Într-o lume tot mai interconectată și globalizată, informațiile de interes nu încep și nici nu se opresc la granițele țării. Aducem în atenția cititorilor evenimente internaționale care pot avea impact pentru economia românească, prezentând, totodată, în context internațional evoluții și evenimente din piața locală.

Oferim publicului și instrumente de orientare, care să-l ajute să ia decizii cât mai bune, prin previziuni de evoluție a mai multor indicatori economici, realizate cu sprijinul specialiștilor.

Prin abordarea noastră, încercăm să acoperim o zonă deficitară în peisajul presei din țară: jurnalismul care caută să vadă mai departe de informațiile și știrile simple.

OPINII

Separat de zona destinată informațiilor, găzduim articole de opinie, scrise atât de jurnaliști ai publicației, cât și de autori externi.

Economiști cu reputație vor scrie cu regularitate comentarii exclusive pentru Profit.ro, alături de texte de opinie trimise de oameni de afaceri, manageri de top, personalități din diverse domenii. 

VALORI ASUMATE TRANSPARENT

Toți jurnaliștii Profit.ro prețuiesc libertatea individuală. Susținem libertatea de exprimare, libera inițiativă, libertatea de circulație, proprietatea privată, implicarea cât mai mică a statului în economie și în viața privată a oamenilor. Considerăm că autoritățile sunt îndreptățite să ia puterea și averea din mâna indivizilor doar în circumstanțe speciale, pentru a apăra viața, drepturile naturale ale cetățenilor.

O astfel de raportare a jurnaliștilor la valorile libertății nu afecteaza în niciun fel acuratețea cu care relatăm faptele, în știri. Faptele despre care scriem sunt verificate riguros și prezentate cât mai exact și corect. 

NEIMPLICARE POLITICĂ

Jurnaliștii Profit.ro nu au voie să se implice activ în viața politică, să devină membri ai unui partid, să lucreze (plătit sau voluntar) pentru partide și politicieni.

Publicația noastră nu va face niciodată campanie pentru un partid politic, nu va susține politicieni, nu va recomanda publicului să voteze cu cineva anume sau să participe la vot.

INDEPENDENȚĂ EDITORIALĂ

Jurnaliștii Profit.ro au libertate editorială limitată doar de regulile și de deontologia profesiei. Managementul needitorial și finanțatorii Profit.ro (clienți de publicitate, acționari, abonați, etc.) nu au voie să intervină în niciun fel în selectarea, abordarea sau publicarea articolelor jurnalistice.

Scopul societății comerciale care editează Profit.ro este, la fel ca și cel al cititorilor noștri, să facă profit. În perioada de început, conținutul publicat pe site va fi accesibil integral gratuit, finanțarea fiind asigurată de acționari și din veniturile încasate din publicitate. Pentru a evita o dependență prea mare de veniturile din publicitate, am introdus un abonament anual, oferind abonaților un pachet complex de informații exclusive, analize, previziuni, alte instrumente utile pentru afaceri și pentru gestionarea finanțelor personale. Căutăm să susținem, astfel, un model de afaceri bazat, în principal, pe vânzarea conținutului către cititori.

Sugestii de îmbunătățire a conținutului editorial ne dorim să primim de la voi, cititorii noștri, și vă invităm să contribuiți cu opinii la dezvoltarea proiectului.

JURNALIȘTI:

THOMAS DINCĂ
Cu experiență atât în presa scrisă (ziarul Meridian, reporter și șef de secție între 1994 și 1996), cât și la radio (Radio Europa Liberă, reporter în 1998), Thomas Dincă lucrează în presă de când serialul Dallas era difuzat la TVR. Reporter și, ulterior, senior editor la agenția de presă MEDIAFAX, din 1998 până în iunie 2015, Thomas a acoperit în tot acest interval zona guvernamentală politico-economică. A fost premiat de Clubul Român de Presă pentru cea mai bună știre de agenție.

OANA OSMAN
Fost Redactor-șef al revistei Capital, la care a lucrat timp de peste 12 ani, acoperind domenii ca piața bancară, asigurări, fiscalitate, macroeconomie. Este jurnalist de aproape 17 ani. Înainte de Capital, până în 2003, Oana a lucrat la ziarul Curentul, întâi ca redactor, apoi ca redactor-șef adjunct, coordonator al departamentului economic.

FLORIN RUSU
Este jurnalist de 15 ani, cea mai mare parte din această perioadă lucrând la publicația Săptămâna Financiară, unde a fost senior-editor și a acoperit domenii diverse: macroeconomie, fiscalitate, piețe financiare, energie. A mai scris pentru agenția de presă Rompres (devenită Agerpres), dar și pentru Curierul Național și portalul de specalitate energyreport.ro. A fost premiat pentru activitatea jurnalistică de Freedom House, instituție care i-a oferit o bursă de specializare, și a fost desemnat Tânărul Jurnalist al Anului.

ADRIAN MOȘOIANU
A debutat în presă în 2006 la agenția de presă NewsIn. Între 2007 și 2012 a lucrat la săptămânalul de business Săptămâna Financiară din trustul Intact, inclusiv ca senior-editor, iar ulterior la portalul de specialitate energyreport.ro. În 2009, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism "Economic and Political Reporting from Southeast Europe", organizat la Londra de agenția de presă Reuters.

MIHAI BANIȚĂ
A început să lucreze în presă din 2009, la Money.ro, apoi la economica.net, acoperind domeniile: piață bancară și macroeconomie. În 2015, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism "Economic and Political Reporting from Southeast Europe", organizat la Londra de agenția de presă Reuters. A câștigat de două ori premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, precum și o bursă de pregătire acordată de Euromonitor.

OVIDIU BĂRBULESCU
Și-a început cariera în presă în 1999. De atunci a lucrat ca reporter sau redactor la Tribuna Învățământului (1999), Agerpres (2002-2005 și 2006-2008), Antena 1 TV (2005-2006), Mediafax (2008-2015). Lucrează la Profit.ro de la înființarea publicației, respectiv din iunie 2015, și acoperă, în principal, activitatea legislativă, relevantă pentru mediul de afaceri, a Guvernului și Parlamentului.   

LIVIU IANCU
A ajuns din întâmplare în presă în anul 2000, când a crezut că Mediafax e o agenție imobiliară, dar s-a lămurit în următorii doi ani că e mai interesant să scrii știri de turism decât să vinzi case. Au urmat alți doi ani la departamentul economic al tabloidului Național, însă găinile care nasc pui vii fuseseră descoperite deja, iar lipsa unor provocări serioase l-a făcut să plece în echipa care a lansat pe piață Business Magazin, iar peste un an a ajuns la Capital. După mai puțin de doi ani s-a întors la Mediafax, de unde a plecat după șapte ani, când a început să se teamă ca agenția, intrată în insolvență și relocată într-un spațiu mult mai mic, să nu se transforme într-o simplă afacere imobiliară.

ADRIAN DUMITRACHE
Cu o experiență de peste 20 ani în presa economică, și-a început activitatea la agenția de știri MEDIAFAX, în anul 2001. Acoperă, din punct de vedere editorial, domeniile: asigurări, pensii private, piața IT&C..

FLORENTINA DRAGU
Lucrează în presă din 2002. Primii 13 ani i-a petrecut în grupul Mediafax: a început la departamentul monitorizare presă, după care a trecut la departamentul de știri în limba engleză, întâi la Mediafax, după care la ZF English. Între 2014 și 2015 a lucrat ca jurnalist pe externe la Mediafax Economic.

DAIANA NEDELCU
A lucrat din 2000 la MEDIAFAX, la departamentele Monitorizare, Documentare și Economic. Din 2007, a monitorizat proiectele legislative, Monitorul Oficial, a întocmit newsletter cu știri din domeniul juridic și a gestionat baza legislativa Lex.

WILI BIȚESCU
După o perioadă petrecută în e-Commerce, a început să lucreze în presă din 2008, ca web-editor la mai multe site-uri din grupul Mediafax. Printre acestea apropo.ro sau prosport.ro.

ADRIAN PANAITE
Jurnalist cu experiență de peste 12 ani în presa economică. A lucrat la revista Capital și la Curierul Național, unde a acoperit domeniile: piața de capital, politică monetară, macroeconomie.

LIVIU MIHAI
A fost redactor-șef al site-ului Go4it.ro și are 13 ani de experiență ca jurnalist IT. Până în 2007, când a venit la Go4it,  a lucrat pentru revista de IT XtremPC. Scrie și testează în principal gadgeturi, de la smartphone-uri și tablete la laptopuri sau televizoare, dar este pasionat și de alte domenii, precum aplicațiile software și serviciile online.

GABRIEL DOGARU
Are o experiență de peste 20 de ani în presă, cu o ucenicie făcută în presa locală imediat după Revoluție și un debut în presa centrală în 1993, la Evenimentul Zilei, ca reporter de investigații. A făcut parte din departamentele de investigații și reportaj ale celor mai mari cotidiane – România Liberă, Cotidianul, Ziua, Jurnalul Național – pentru ca, după mai bine de 10 ani de jurnale, să aleagă publicațiile specializate. Din 2005, a devenit publicist-comentator la Săptămâna Financiară, iar din 2012 a făcut parte din echipa AutoIndustry.ro. 

MARIUS ONCU
Lucrează în presă din mai 2008. Cea mai mare parte a acestei perioade a petrecut-o la agenția de presă Mediafax, iar un an (2016-2017) a lucrat la publicația online Wall-Street.ro. Începând din februarie 2017, scrie la Profit.ro pe domeniile fiscalitate și finante.

ALEXANDRU URZICĂ
A început să scrie încă din primii ani de studenție, la Ziarul de Sibiu, și a intrat în presa economică națională în 2006, la săptămânalul Banii Noștri. Aici a început să se specializeze pe domeniile imobiliare și construcții, pe care a continuat să scrie din prima zi și până aproape în ultima a cotidianului Business Standard. Între 2009 și 2018 a fost editor al revistei Capital, unde a contribuit cu articole la Top 300 Capital, dar și la ediția online a publicației. În 2007, a fost selectat de The Fund for American Studies și a participat la două programe educaționale pentru tinerii jurnaliști în Praga și Atena. În 2015, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism "Economic and Political Reporting from Southeast Europe", organizat la Londra și Berlin de agenția de presă Thomson Reuters.

EMIL POPESCU
Emil lucrează în presa economică din anul 2002, pentru început la agenția Mediafax, unde a fost reporter, specializat pe diverse domenii, ulterior editor și timp de 8 ani șef al departamentului Economic. Pentru Profit.ro scrie în principal materiale despre companii (evoluția business-urilor, planuri de investiții, strategii de dezvoltare etc), indiferent de domeniul lor de activitate

ANDREEA GUȚU
Și-a făcut debutul în presa scrisă la publicația economică Capital, unde a contribuit cu articole atât la ediția printată, inclusiv la TOP 300 Capital, cât și la cea online, acoperind în principal zona de companii. Ulterior, timp de doi ani, a fost editor în cadrul revistei de business Forbes România, cu focus tot pe mediul de afaceri local, fiind implicată, de asemenea, și în realizarea edițiilor TOP 500 Miliardari și TOP 50 Cele mai influente femei din România. Are experiență și în realizarea și moderarea de emisiuni și este absolventă a burselor JTI pentru jurnaliști. Studiile și le-a finalizat în cadrul Facultății de Energetică, Universitatea Politehnica București. La Profit.ro, acoperă domenii precum Retail/FMCG, HoReCa și Turism și se ocupă de implementarea în online a emisiunilor PROFIT NEWS TV.

IONUȚ TUDORICĂ
Lucrează în presa economică din 2002, când a debutat la Curierul național. După mai mulți ani la Cotidianul, a pornit site-ul money.ro și apoi economica.net. În afara presei, a fost consilier al ministrului Economiei și consilier al secretarului de stat din Ministerul Finanțelor pe aria de parteneriat public-privat. A revenit în presă ca redactor șef al site-ului Digieconomic.ro și după stabilizarea produsului media s-a alăturat echipei Profit.ro

Mulțumiri celor doi membri fondatori:

CRISTIAN POPA
Lucrează în presă din 1994. A fost redactor-șef la Ziarul Financiar, unde a coordonat prima echipă care a lansat publicația. Cea mai mare parte din carieră – 20 de ani – și-a construit-o la agenția de presă MEDIAFAX, unde a fost redactor-șef al MEDIAFAX Business News.

OVIDIU TEMPEA
Are o experiență de aproape 18 ani în presă. Cea mai mare parte din această perioadă a fost jurnalist la Agenția MEDIAFAX, acoperind sectorul bancar, politica monetară, finanțele publice, macroeconomia.

Profit.ro este parte a Grupului Clever

Grupul Clever este unul dintre cei mai importanți jucători din piața media românească, care a reușit să se impună pe piața media din România, dezvoltând o serie de proiecte curajoase în piața locală de televiziune, dar și în mediul online.
Grupul Clever țintește să ocupe o poziție unică într-un climat extrem de competitiv, iar strategiile de dezvoltare ale produselor media pe care le deține urmăresc o procedură integrată și simplificată cu scopul asumat de a livra o soluție "state of the art" în ceea ce privește conținutul video oferit, calitatea programelor și diversitatea acestora.

Portofoliul complet al grupului Clever conține:
16 canale TV: PRIMA TV, PRIMA NEWS, PRIMA SPORT 1, PRIMA SPORT 2, PRIMA SPORT 3, PRIMA SPORT 4, PRIMA SPORT 5, PRIMA 4 K, PROFIT NEWS, AGRO TV, MEDIKA TV, CINEMARATON, PRIMA HISTORY, PRIMA COMEDY, PRIMA WORLD, NOSTALGIA TV si 9 website-uri (primanews.ro, primasport.ro, medikatv.ro, agro-tv.ro, profit.ro, cinemaraton.ro, primatv.ro, servuscluj.ro, primaplay.ro), împreună cu un complex de platforme social media interconectate, având comunități puternice, diverse și cu afinitate atât pentru conținutul online, cât și față de brandurile care le-au generat.

CLEVER MEDIA NETWORK SRL este deținătoarea licențelor de televiziune:

Prima Sport 1

Prima Sport 2

Prima Sport 3

Prima Sport 4

Prima Sport 5

Prima4K

Prima News

Prima World

CLEVER MEDIA NETWORK are sediul in Mun. Cluj-Napoca, str. Cetatii nr 39, demisol 1, apt 2, jud. Cluj, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Cluj sub J12/2973/2012, avand CIF RO30863569, capital social 120.000 lei

Structura acționariatului până la nivel de persoană fizică și juridică, asociat sau acționar care deține o cotă mai mare de 20% din capitalul social:
- Tomsa Gheorghe Adrian 90%
- Nicoara Maria 10%
Conducerea societății comerciale:
- Sorin Emil Lăpușan – administrator
Responsabilitate editorială:
Responsabilitate editorială: - Oana Osman, - Thomas Dinca

Reprezentant legal: Sorin Emil Lăpușan – administrator

Coordonatele furnizorului de servicii mass-media, inclusiv adresa de poștă electronică și a site-ului de internet unde poate fi contactat rapid, direct și eficient:
Punct de lucru – Parc Industrial Tetarom, Taietura Turcului Nr 47, Cluj-Napoca,
E-mail: [email protected]
Tel: (+40) 770 49 49 49 – intre orele 10:00 – 14:00 L-V
Website: www.profit.ro

Organismul de reglementare competent: Consiliul Național al Audiovizualului (C.N.A.) Adresa: Bd. Libertății nr. 14, sector 5, cod 050706, București Tel.: +40(0)21 305 53 50; Fax: +40 (0) 21 305 53 54/56;
website: www.cna.ro