Dacia înregistrează scăderi ale vânzărilor pentru unele dintre modelele sale, în special Spring, care nu-și mai regăsește popularitatea din ultimii doi ani, ca urmare a reducerii sau dispariției subvențiilor din Europa. În plus, Sandero începe să dea semne de frânare pe unele piețe, pe măsură ce se apropie de momentul unui face-lift.
Vânzările Dacia la nivel global au însumat în luna octombrie 52.341 unități, fiind mai mici cu 2,3% față de volumul vândut în urmă cu un an, după cum arate cifrele interne, consultate de Profit.ro. La nivel european, datele ACEA arată un volum de 42.466 unități înmatriculate în UE (-2,8%) și, respectiv, de 45.646 de unități pe întreaga regiune (inclusiv Marea Britanie și țările EFTA), în scădere cu numai 1,2%.
După 10 luni, marca Dacia a vândut în toată lumea (Europa, Orientul Mijlociu, Africa) 553.253 automobile și cel mai probabil va depăși pragul de 650.000 de vehicule vândute, la finalul acestui an. Nu este încă cert că Dacia va reuși să depășească volumul de 658.321 vehicule vândute în 2023, la nivel global. Creșterea pe intervalul ianuarie – octombrie este în acest moment de 1,1%, cu o cotă de piață în staționare.
În Europa, conform datelor ACEA, Dacia are vânzări totale de 472.680 automobile, cifrele fiind mai mari cu numai 1,7% față de anul trecut (cu circa 8.000 de vehicule vândute în plus), pe o piață care crescut în același interval cu numai 0,9% (inclusiv UK și EFTA). Pe piețele Uniunii Europene, Dacia a vândut 439.968 vehicule, cu 1,3% în plus față de anul trecut, pe o piață a UE care a crescut cu numai 0,7%.
Grupul Renault, scădere în România
Întreg grupul Renault a înregistrat în luna octombrie un volum vândut, la nivel global, de 185.247 vehicule, ceea ce reprezintă o scădere de 1,8% față de anul trecut, cu un total de 1,8 milioane de automobile vândute pe primele 10 luni ale acestui an, adică o scădere subunitară, de 0,6%.
CITEȘTE ȘI Principalul rival al lui Dacia Spring, Leapmotor T03, interzis la subvenție pe cea mai mare piață din Europa. Asamblat ca pachetele de mobilă de la IKEAÎn România, Renault Group a vândut în luna octombrie 3.895 autovehicule, ceea ce înseamnă că are un declin de 11,4% față de anul trecut (cu circa 500 de mașini mai puțin). Cota de piață a grupului a scăzut în octombrie, pe piața noastră, la 30% (de la 34% anul trecut). Pe întreg intervalul ianuarie – octombrie vânzările Renault Group în România însumează 49.717 vehicule (autoturisme plus vehicule comerciale), în scădere cu circa 2.300 de vehicule față de anul trecut, adică -4,4%.
Cota de piață a grupului francez, cu toate mărcile cumulate, este în acest an de 34,5%, cu 3,8 puncte procentuale mai mică decât în urmă cu un an.
Celelalte mărci, evoluții diferite
Celelaltă mărci prezente în Europa au avut evoluții neuniforme, în funcție de grupul din care fac parte. Dacă în VW Group s-au înregistrat creșteri la aproape toate mărcile, cu o medie pe grup de +16,7%, la Stellantis grupul are o scădere de 16,9%, toate mărcile, cu excepția Peugeot, fiind în declin al vânzărilor. Renault Group are, ca și Dacia, o scădere mică (-0,4% pentru marca Renault, -1,5% pentru întreg grupul).
Toyota a încheiat luna octombrie cu creștere de 17,4%, Hyundai cu o scădere de -11,9%, în timp ce Ford a pierdut 7,9 procente față de anul trecut.
De asemenea, în grupurile premium, BMW a crescut cu 4,7%, iar Mercedes a scăzut cu un procent. Cea mai mare creștere din octombrie a fost în dreptul mărcii SEAT, care pare că-și revine odată cu repornirea pieței de mașini hibride, în detrimentul de electrice.