Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Strategia pentru divizia de retail (Farmacia DONA) vizează dezvoltarea lanțului atât în orașe cât și la sate, în special în zonele în care lanțul nu este încă prezent.
"Alte direcții de investiții pentru grupul DONA în 2025 sunt un nou depozit de medicamente, investiții în infrastructura IT și în automatizarea activității din depozit, distribuția de produse de optică medicală și de produse veterinare", a declarat pentru Profit.ro Aura Rădulescu, directorul general al Diviziei de Retail - Farmacia DONA (foto), numit în funcție în luna august.
Creșterea TVA la medicamente și suplimente și celelalte măsuri de austeritate au crescut costurile suportate de pacienți și, pe de altă parte, reduc marjele de profitabilitate pentru farmacii.

"În cazul pieței farmaceutice, există o metodologie de calcul al prețului medicamentelor reglementată de stat, iar orice modificare de taxe, precum creșterea TVA-ului sau alte impozite, pune imediat presiune pe profitabilitatea farmaciilor.
Costurile suplimentare nu pot fi transferate pacienților fără a le afecta puterea de cumpărare și accesul la serviciile de sănătate necesare, așadar aceste măsuri afectează direct marjele de profit ale farmaciilor și pot determina ajustări de cheltuieli operaționale și de investiții", afirmă Rădulescu.
Pentru 2025, grupul mizează pe o cifră de afaceri de 3,6 miliarde lei, în creștere cu 20% față de anul trecut, peste media pieței, vizând o consolidare a poziției în topul rețelelor de farmacii.
În primul semestru, avansul diviziei de retail DONA a fost superior pieței, urmare a unor noi parteneriate, a unui portofoliu lărgit și a unui număr de pacienți în creștere.

Pentru al doilea semestru, grupul urmărește printre altele atenuarea la maximum a impactului reglementărilor fiscale și continuarea tuturor proiectelor de dezvoltare lansate în prima jumătate a anului.
Farmacia DONA are la nivel național peste 330 de farmacii, mai mult de 1.700 de angajați și circa 1,7 milioane de pacienți.
Grupul DONA este controlat de medicul și antreprenorul român Eugen Banciu.
El a fondat și compania Farmexpert, al cărei pachet majoritar de acțiuni a fost vândut în 2006 grupului german Anzag.
Grupul a transmis atunci că are în plan un proiect de 17,9 milioane de euro care vizează extinderea rețelei, îmbunătățirea serviciilor și dezvoltarea profesională a sute de angajați.

Grupul a anunțat în august numirea unui nou director general al diviziei Retail, Aura Rădulescu, aceasta având o experiență de 27 de ani în retail, FMCG și pharma, în poziții operaționale și de management.