PSA Group a decis să închidă un business de car sharing din Berlin, într-un moment în care tendința este una de extindere a investițiilor în acest segment de afaceri cu automobile. Motivul este dat de lipsa de profitabilitate, într-un mediu extrem de competitiv.
PSA Group a închis un business de car sharing din Germania, în orașul Berlin, în paralel cu deschiderea unui serviciu similar în SUA. Afacerea din Berlin s-a lovit de o cerere scăzută și o concurență puternică, formată în special din flota de mașini Smart și Mercedes a companiei Car2Go.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Serviciul Multicity a fost deschis de PSA în urmă cu 5 ani și oferea un număr de circa 200 de mașini Citroen, atât C Zero, mașini electrice, cât și C1, cu motoare economice. Din păcate, serviciul nu s-a bucurat de succes, astfel că a fost închis. Brigitte Courtehoux, vicepreședinte PSA pentru servicii de mobilitate, a declarat că minusurile afacerii vor fi o lecție pentru serviciul deschis în SUA, potrivit Automotive News.
CITEȘTE ȘI BCR, cea mai mare bancă din România, lansează un serviciu de car sharing în București, planul este să ajungă la un număr mare de mașini„Am învățat că trebuie să pui mașinile în fața clienților”, a spus Courtehoux. „Nu am avut suficiente mașini”, a mai adăugat ea, spunând că unii clienți erau nevoiți să meargă pe jos și un kilometru pentru a ajunge la o mașină liberă. Un alt motiv a fost lipsa de acces complet la soft-ul serviciului, utilizat de partenerii de la Deutsche Bahn (căile ferate germane).
PSA a mai lansat în Europa un serviciu de car sharing, în Madrid, sub numele Emov, care se dovedește deja a fi un succes.
Serviciile de mobilitate de tip car sharing sunt tot mai numeroase în toată lumea, producătorii auto fiind interesați să investească în acest segment. Business-ul este interesant inclusv pentru a oferi unor potențiali clienți posibilitatea de a intra în contact cu mașinile înainte de a le putea cumpăra.
Studiile arată că viitorul ar putea aduce o scădere a vânzărilor de automobile, din cauza creșterii acestui tip de mobilitate, bazat pe mașini închiriate. Din acest motiv, constructorii încearcă să ocupe din timp segmentul, pentru a putea compensa pierderile din vânzări.
Serviciile de car sharing au apărut și în România, dar sunt în fază incipientă.
Cea mai mare bancă, BCR, împreună cu divizia sa de leasing, un dealer BMW și un furnizor de soft care a conceput aplicația dedicată, va lansa primul serviciu de car sharing din București cu un număr semnificativ de mașini. Automobilele marca BMW sunt dotate cu motor electric.
Proiectul începe cu doar 10 mașini, dar își propune să ajungă în cel mai scurt timp la câteva zeci de mașini.
Sistemul car sharing nu este foarte cunoscut în București, dar este popular în Cluj-Napoca, de unde vine și singura firmă care oferă acest serviciu în Capitală, GetPony, cu doar cinci mașini BMW i3 și 15 Mini One.
Get Pony percepe un tarif de închiriere de 35 de lei pe oră, în jurul căruia se va învârti, cel mai probabil, și prețul perceput de firma BCR.